BMW i Kubica uciekają rywalom ?
FIA dwa dni po tym jak uznała, że redukcja kosztów jest konieczna, uzgodniła wraz z przedstawicielami zespołów zrzeszonymi w FOTA jakie zmiany w najbliższych latach czekają Formułę 1.
- Jeden silnik musi być użyty podczas trzech kolejnych wyścigów, a nie dwóch tak jak jest teraz. Dodatkowo jego obroty zostały ograniczone z 19 tys. na minutę do 18.
- Wszystkie jednostki napędowe pozostają takie same jak w sezonie 2008. Wyjątkiem jest Renault, któremu FIA pozwoliła na drobne zmiany
- Zespoły mogą wykorzystać 20 silników podczas całego sezonu, po osiem na jednego kierowcę i cztery na testy
- Niezależne zespoły będą płacić połowę tego co w 2008 roku
- Testy w trakcie sezonu dozwolone będą tylko podczas piątkowych treningów
- Nastąpi ograniczenie sztabów zespołów poprzez dzielenie się informacjami dotyczącymi ogumienia i paliwa
- Korzystanie z tuneli aerodynamicznych o prędkości powietrza przekraczającej 50 m/s będzie zakazane
- Silniki mają być dostępne dla niezależnych zespołów za mniej niż pięć milionów euro na sezon z gwarancją przedłużenia umowy. Obecnie koszt silnika to około 15 mln. euro.
- Wszystkie zespoły mają korzystać z tych samych skrzyń biegów
- FIA stworzy listę standardowych części zawieszenia
- Komunikacja radiowa oraz telemetria zostaną ujednolicone
- Tankowanie bolidów podczas wyścigów będzie zakazane, tak samo jak korzystanie z kocy grzewczych do opon
- Wprowadzone zostaną dalsze ograniczenia w badaniach nad aerodynamiką
W dalszej perspektywie FIA i FOTA rozważą wprowadzenie nowych jednostek napędowych i skrzyń biegów, które miałyby oszczędzać energię. Te zmiany nastąpią najwcześniej w 2013 roku.