F1. Lotus Renault inwestuje w przyszłość

Władze teamu Lotus Renault poważnie myślą o walce o mistrzostwo Formuły 1. W związku z tym wprowadzają ciągłe innowacje. Kierowcami tego Renault są obecnie Witalij Pietrow i zastępujący Roberta Kubicę Nick Heidfeld.

Twoi znajomi już nas lubią. Sprawdź którzy na Facebook.com/Sportpl ?

Symulator jazdy

Jazdy treningowe nie wystarczają kierowcom Formuły 1. Aby skutecznie rywalizować z najlepszymi, Lotus Renault zbudowało symulator jazdy, dzięki któremu można bardzo dokładnie odtworzyć warunki panujące na prawdziwym torze. Osiągnięcie tego było możliwe, po przeprowadzeniu kilkunastu błędnych prób i testów. Symulator będzie dostępny dla kierowców pod koniec 2011 roku.

Unowocześniony tunel aerodynamiczny

Tunel aerodynamiczny w Enstone został zbudowany w 1998 roku. Wtedy był jednym z najnowocześniejszych w świecie Formuły 1. Po 12 latach zdecydowano się go wreszcie unowocześnić. Pierwszy etap prac został wykonany jeszcze w 2009 roku. W pierwszym kwartale tego roku prace zakończono. Obecnie w tunelu mieszczą się już większe bolidy. Zainstalowano w nim też makietę samochodu w skali 60%. Wszystkie poprawki kosztowały setki tysiące funtów. Nowa makieta bolidu jest dużo bardziej nowoczesna niż poprzednia. Szereg urządzeń i czujników w niej umieszczonych pozwolą na przeprowadzanie dokładniejszych testów.

Szybszy superkomputer CFD

Komputery CFD są niezbędnym elementem pracy przy testach w tunelach aerodynamicznych. Lotus Renault było jednym z pierwszych teamów, które zainwestowało w tę technologię. Centrum CFD, wspomagane przez partnerów technicznych, było w stanie wykorzystać informacje dotyczące warunków na torze do zoptymalizowania wyników teamu w kwestiach aerodynamicznych. Mimo, że system ma dopiero dwa lata, Lotus Renault postanowił go unowocześnić.

W styczniu zainstalowano nowy klaster superkomputerów, które używają układów scalonych najnowszej generacji. Dzięki temu będzie teraz możliwa lepsza współpraca z FOTA dotycząca aerodynamiki. System będzie miał większą moc obliczeniową, a jednocześnie będzie zużywać mniej energii elektrycznej. Dodatkowo wszystkie koszty zwrócą się w lepszych wynikach osiąganych przez kierowców Renault.

Brawn o GP Bahrajnu ?

Więcej o:
Copyright © Agora SA