F1. Webber prosił Vettela tuż przed wypadkiem: Odpuść!

Na jedno okrążenie przed zderzeniem bolidów Red Bulla, które miało miejsce podczas GP Turcji, Mark Webber zwrócił się do swojego kolegi z teamu, Sebastiana Vettela, z prośbą, by ten przestał na niego naciskać. - To było niemożliwe, McLareny za Vettelem były za szybkie - tłumaczy szef Red Bulla Christian Horner.
Na 40. okrążeniu GP Turcji doganiający prowadzącego Webbera Vettel zdecydował się na atak. Była to niefortunna decyzja, gdyż młody Niemiec, próbując zamknąć koledze z teamu drogę, wpadł na niego. Nadział się na spojler Australijczyka, przebił oponę i kręcąc się wokół własnej osi wypadł z toru. To był dla niego koniec wyścigu. Webber natomiast musiał zjechać do pit-stopu po nowe przednie skrzydło i stracił prowadzenie na rzecz kierowców McLarena - Hamiltona i Buttona.

Kto zawinił? Opinie są sprzeczne.

Okazuje się jednak, ze Mark Webber miał przeczucie, co do zaistniałej sytuacji. Na okrążenie przed feralnym manewrem Vettela Australijczyk zwrócił się do niego z prośbą: Odpuść!

Oczywiście nie bezpośrednio. Webber połączył się z zespołem, by ten przekazał Vettelowi informację. - Powiedzcie mu, żeby zmniejszył presję - prosił Webber.

Informację tę potwierdza szef Red Bulla, Christian Horner. - Faktycznie. Na okrążenie wcześniej Webber prosił Vettela, by ten przestał naciskać tak mocno.

Po chwili Horner wyjaśnia jednak, dlaczego prośba Australijczyka nie została Niemcowi przekazana. - Nie mogliśmy prosić Vettela o odpuszczenie. McLareny były tuż za nim, ryzykowalibyśmy stratę pozycji.

- Wyraźnie było widać, ze bolidy Hamiltona i Buttona były od nas szybsze na prostych. Dlatego Vettel nie mógł zmniejszyć presji - dodaje szef Red Bulla.

Horner wyraża też nadzieję, że jego kierowcy dojdą do porozumienia. - Vettel i Webber to dojrzałe, zrównoważone osoby. Owszem, w niedzielę były ogromne emocje, ale kiedy opadną, chłopaki powinni się dogadać - są profesjonalistami. Zgoda, nie wypiją razem drinka, ale w czasie wyścigów i pracy nad bolidem muszą współpracować. Znają zasady - kończy szef Red Bulla.

Jesteśmy dorośli, dogadamy się - mówi Webber


  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 413
    2 Valtteri Bottas 326
    3 Max Verstappen 278
    4 Charles Leclerc 264
    5 Sebastian Vettel 240
    6 Carlos Sainz 96
    7 Pierre Gasly 95
    8 Alexander Albon 92
    9 Daniel Ricciardo 54
    10 Sergio Perez 52
    11 Lando Norris 49
    12 Kimi Raikkonen 43
    13 Daniił Kwiat 37
    14 Nico Hulkenberg 37
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Antonio Giovinazzi 14
    18 Romain Grosjean 8
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 739
    2 Ferrari 504
    3 Red Bull Racing Honda 417
    4 McLaren Renault 145
    5 Renault 91
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 85
    7 Racing Point BWT Mercedes 73
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 57
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1

  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 413
    2 Valtteri Bottas 326
    3 Max Verstappen 278
    4 Charles Leclerc 264
    5 Sebastian Vettel 240
    6 Carlos Sainz 96
    7 Pierre Gasly 95
    8 Alexander Albon 92
    9 Daniel Ricciardo 54
    10 Sergio Perez 52
    11 Lando Norris 49
    12 Kimi Raikkonen 43
    13 Daniił Kwiat 37
    14 Nico Hulkenberg 37
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Antonio Giovinazzi 14
    18 Romain Grosjean 8
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 739
    2 Ferrari 504
    3 Red Bull Racing Honda 417
    4 McLaren Renault 145
    5 Renault 91
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 85
    7 Racing Point BWT Mercedes 73
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 57
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1