F1. Ferrari. Kluczem do złapania Red Bulla jest siła docisku

Stajnia Ferrari uważa, że w ich bolidach powinna być zastosowana większa siła docisku, aby móc walczyć o mistrzostwo z Red Bull Racing.

Mimo, że Fernando Alonso jest drugi w klasyfikacji kierowców i przed obydwoma zawodnikami Red Bulla, szef stajni Stefano Domenicali uważa, że tempo bolidów RB6 z weekendu o Grand Prix Hiszpanii podziałało na nich jak budzik, jeśli chodzi o przewagę aerodynamiki Red Bulla. Kalendarz najbliższych wyścigów formuły 1 pokazuje, że kluczem do sukcesu będzie docisk. Domenicali twierdzi, że jego zespół musi znaleźć więcej wydajnej aerodynamiki, żeby zająć kluczową pozycję w podstawowych warunkach i powstrzymać Red Bulla.

- Red Bull zrobił widoczny krok w swojej wydajności - powiedział Domenicali o postępach RB6 w Hiszpanii. - Widzieliśmy to w piątek i widzieliśmy w sobotę, ale szczerze mówiąc najbardziej było to widać w występie Marka Webbera podczas wyścigu. To jest punkt odniesienia do naszego zespołu. Nie zareagowaliśmy na to, ale to jest coś czemu musimy się bardzo uważnie przyjrzeć. Oni poprawili sprawność swojego bolidu, więc wykonują dobrą robotę. Jeśli spojrzeć na mistrzostwa to są naprawdę najszybsi, bo o ile sobie przypominam, od początku sezonu zdobywali pole position, ale w klasyfikacji są na trzecim miejscu. To jest bardzo ważny czynnik. Nie można zapomnieć też o niezawodności i o innych rzeczach, które składają się na całość bolidu. Ta sytuacja popycha nas do bardzo ciężkiej pracy w domu, głównie do znalezienia w aerodynamice więcej miejsca na docisk bolidu. To jest obszar, w którym musimy zrobić krok naprzód, ponieważ są takie wyścigi, w których będzie to mieć fundamentalne znaczenie i nie możemy ryzykować aby nasz bolid nie był wydajny.

Domenicali uważa także, że Ferrari musi się bliżej przyjrzeć temu, dlaczego Red Bull radzi sobie o wiele lepiej na miękkich oponach od przeciwników - gdzie jest ich przewaga - to nie jest takie jasne.

- Dlaczego w tym momencie nie jest to jasne - kontynuował Domenicali - to jest coś co nasi inżynierowie muszą zrozumieć. Kolejną rzeczą, którą musimy prawidłowo zrozumieć jest inne zachowanie naszych kierowców w zależności od tego jakiej mieszanki w oponach używamy. Jest to więc ważny czynnik składający się na efektywność naszego bolidu.

 

Dyskutuj o sporcie na Facebooku www.facebook.com/sportpl ?

 

Dyskutuj o MŚ 2010 na Facebooku www.facebook.com/serwisMS2010 ?

Więcej o:
Copyright © Agora SA