Sport.pl

Formuła 1. Problemy Lotusa? Nie weźmie udziału w testach w Jerez

Zespół z Enstone potwierdził, że nie weźmie udziału w testach w hiszpańskim Jerez. - Zamierzamy utrzymać bolid w tajemnicy dłużej niż inni - tłumaczy dyrektor techniczny Nick Chester. Wszystko wskazuje jednak na to, że Lotus ma problemy z przygotowaniem nowej maszyny.
Przed sezonem 2014 kierowcy i teamy mają do dyspozycji 12 dni oficjalnych testów. Rezygnacja z jazdy w Jerez oznacza, że Lotus stawia się w kłopotliwej sytuacji. Zespoły Formuły 1 dokładnie planują przerwę zimową, w której szlifują ostatnie rozwiązania i wszystkie terminy dostosowują właśnie do przedsezonowych prób. Mimo zapewnień szefów wydaje się, że stajnia z Enstone ma problemy, a decyzja o opuszczeniu pierwszych testów nie była częścią pierwotnego planu.

Chester robi dobrą minę do złej gry i zapewnia, że Lotus od początku planował ukończenie prac nad nowym bolidem już po pierwszych testach w sezonie. Złoto-czarne bolidy na torze mają pojawić się dopiero 19 lutego w Bahrajnie. - Zdecydowaliśmy, że uczestniczenie w testach w Jerez nie pasuje nam do naszego programu rozwoju - mówi Brytyjczyk.

- Musimy dopasować bolidy do Romaina (Grosjeana) i Pastora (Maldonado). Oczywiście nasi partnerzy widzieli już nową maszynę i są bardzo zadowoleni z jej wyglądu i rozwiązań, jakie proponujemy. Z naszej perspektywy wszystko wygląda optymistycznie. Zmiany są fascynujące dla naszych inżynierów, mam nadzieję, że będą także dla fanów. Myślę, że nasze rozwiązania się sprawdzą i E22 będzie prawdziwą bestią - tłumaczy.

W tym roku przedsezonowe testy są szczególnie ważne. Formułę 1 czeka ekorewolucja - wraz z końcem ostatniego sezonu pożegnaliśmy silniki V8 (pojemność 2,4 litra), które od następnego sezonu zastąpią bardziej ekologiczne jednostki V6 (1,6 litra) - wyposażone w turbodoładowanie. Oprócz tego Formułę 1 czekają także zmiany w systemach odzyskiwania energii - dzisiejszy KERS przejdzie do lamusa, pojawi się ERS, dający, ogólnie rzecz biorąc, dwukrotnie więcej mocy z hamowania i wytwarzanego ciepła. Do tego jednostki napędowe muszą być oszczędniejsze, bo w bolidach będzie można zatankować mniej paliwa, i bardziej wytrzymałe (mniej silników do wykorzystania w trakcie sezonu). Oznacza to także zmiany dla kierowców, którzy będą musieli zmienić styl jazdy.

Czy Lotus straci na absencji w Jerez? Przekonamy się już 26 marca w Australii, gdzie odbędzie się pierwszy wyścig nowego sezonu.

Relacje z najważniejszych zawodów w aplikacji Sport.pl Live na iOS, na Androida i Windows Phone

Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 413
    2 Valtteri Bottas 326
    3 Max Verstappen 278
    4 Charles Leclerc 264
    5 Sebastian Vettel 240
    6 Carlos Sainz 96
    7 Pierre Gasly 95
    8 Alexander Albon 92
    9 Daniel Ricciardo 54
    10 Sergio Perez 52
    11 Lando Norris 49
    12 Kimi Raikkonen 43
    13 Daniił Kwiat 37
    14 Nico Hulkenberg 37
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Antonio Giovinazzi 14
    18 Romain Grosjean 8
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 739
    2 Ferrari 504
    3 Red Bull Racing Honda 417
    4 McLaren Renault 145
    5 Renault 91
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 85
    7 Racing Point BWT Mercedes 73
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 57
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1

  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 413
    2 Valtteri Bottas 326
    3 Max Verstappen 278
    4 Charles Leclerc 264
    5 Sebastian Vettel 240
    6 Carlos Sainz 96
    7 Pierre Gasly 95
    8 Alexander Albon 92
    9 Daniel Ricciardo 54
    10 Sergio Perez 52
    11 Lando Norris 49
    12 Kimi Raikkonen 43
    13 Daniił Kwiat 37
    14 Nico Hulkenberg 37
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Antonio Giovinazzi 14
    18 Romain Grosjean 8
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 739
    2 Ferrari 504
    3 Red Bull Racing Honda 417
    4 McLaren Renault 145
    5 Renault 91
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 85
    7 Racing Point BWT Mercedes 73
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 57
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1

Komentarze (1)
Formuła 1. Problemy Lotusa? Nie weźmie udziału w testach w Jerez
Zaloguj się
  • filip_01

    Oceniono 14 razy 14

    Podajcie lepiej kto teraz będzie transmitował F1 w Polsce. Czy Polsat się już dogadał czy jak??

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX