Sport.pl

Formuła 1. Jak Massa stracił podium w Brazylii. Alonso: Chciałem go przepuścić

Trzeci na torze Interlagos Fernando Alonso przyznał, że był gotowy na przepuszczenie Felipe Massy, by ten w ostatnim wyścigu dla Ferrari mógł świętować podium przed własną publicznością. Plany pokrzyżowała kontrowersyjna decyzja sędziów, którzy ukarali Brazylijczyka przejazdem przez pit-stop. - Powinni się wstydzić, robią co im się podoba - mówił po wyścigu zdenerwowany Massa.
:
-
Żegnający się z Ferrari Massa miał świetny początek wyścigu - już na starcie przebił się z dziewiątego miejsca na szóste, na kolejnych kółkach wyprzedził dwóch rywali i miał realne szanse, by walczyć o podium. Mniej więcej w połowie zawodów jadąc na czwartym miejscu bronił się przed atakami Lewisa Hamiltona. Po wyjściu z ostatniego zakrętu przekroczył czterema kołami linię wjazdu do pit-lane. Sędziowie byli bezwzględni, mimo że wcześniej ten sam błąd popełniali inni kierowcy, i ukarali Brazylijczyka karą przejazdu przez aleję serwisową. Dla Massy był to koniec walki o wymarzone podium. - To niewiarygodne, niewiarygodne! - krzyczał do swojego inżyniera przez radio. Ostatecznie zajął siódme miejsce.

- Nie zrobiłem niczego złego, nikogo nie blokowałem, nie wyprzedzałem poza torem. Szkoda. Oni myślą, że mogą robić wszystko, co im się podoba. Powinni się wstydzić, ja nie mam czego. Każdy widział, co działo się na torze, jestem pewny, że nie tylko ja to zrobiłem, ale jako jedyny zostałem ukarany. Walczyłem o czwarte, może nawet o trzecie miejsce - mówił po wyścigu zdenerwowany Massa.

Złość na sędziów jest tym większa, że Fernando Alonso przyznał, że był gotowy przepuścić Massę. - To był jego ostatni występ dla Ferrari, chcieliśmy zrobić wszystko, by przed swoimi kibicami mógł cieszyć się z podium. Niestety, nie udało się. Felipe był świetnym partnerem przez cztery ostatnie lata - powiedział trzeci w niedzielę Hiszpan.

- Nie chodziło o żadną umowę, po prostu przed wyścigiem podszedł do mnie Fernando i powiedział, że jeśli będę za nim jechał, przepuści mnie. To już nieważne, będę dobrze wspominał ściganie w Ferrari i wszystkich ludzi, których tu spotkałem - zakończył Massa, od nowego sezonu kierowca Williamsa.

Alonso, który na Interlagos o nic nie walczył mógł zrewanżować się Massie za pamiętne GP Niemiec. Jadący na pierwszym miejscu Brazylijczyk usłyszał wtedy przez radio niemal już kultowe "Fernando is faster than you", po czym przepuścił kolegę z zespołu, który wygrał wyścig. Pod koniec sezonu stwierdził, że to polecenie, było najgorszym momentem w jego wyścigowej karierze. Wtedy na własnej skórze poczuł, że w stajni z Maranello zawsze będzie kierowcą numer dwa. Tym bardziej szkoda niedzielnej decyzji sędziów - to mogło być piękne zakończenie współpracy Brazylijczyka z Ferrari.

Wyścig na Interlagos wygrał Sebastian Vettel, dla którego był to dziewiąty z rzędu i trzynasty w sezonie triumf. Drugi był Mark Webber, trzeci Fernando Alonso.

Relacje z najważniejszych zawodów w aplikacji Sport.pl Live na iOS, na Androida i Windows Phone

Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 413
    2 Valtteri Bottas 326
    3 Max Verstappen 278
    4 Charles Leclerc 264
    5 Sebastian Vettel 240
    6 Carlos Sainz 96
    7 Pierre Gasly 95
    8 Alexander Albon 92
    9 Daniel Ricciardo 54
    10 Sergio Perez 52
    11 Lando Norris 49
    12 Kimi Raikkonen 43
    13 Daniił Kwiat 37
    14 Nico Hulkenberg 37
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Antonio Giovinazzi 14
    18 Romain Grosjean 8
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 739
    2 Ferrari 504
    3 Red Bull Racing Honda 417
    4 McLaren Renault 145
    5 Renault 91
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 85
    7 Racing Point BWT Mercedes 73
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 57
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1

  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 413
    2 Valtteri Bottas 326
    3 Max Verstappen 278
    4 Charles Leclerc 264
    5 Sebastian Vettel 240
    6 Carlos Sainz 96
    7 Pierre Gasly 95
    8 Alexander Albon 92
    9 Daniel Ricciardo 54
    10 Sergio Perez 52
    11 Lando Norris 49
    12 Kimi Raikkonen 43
    13 Daniił Kwiat 37
    14 Nico Hulkenberg 37
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Antonio Giovinazzi 14
    18 Romain Grosjean 8
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 739
    2 Ferrari 504
    3 Red Bull Racing Honda 417
    4 McLaren Renault 145
    5 Renault 91
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 85
    7 Racing Point BWT Mercedes 73
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 57
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1

Komentarze (3)
Formuła 1. Jak Massa stracił podium w Brazylii. Alonso: Chciałem go przepuścić
Zaloguj się
  • kaspurek76

    Oceniono 5 razy 1

    Białą linię owszem, przejeżdżali niemal wszyscy ale tylko Massa przejechał 4 kołami trójkąt ze skośnymi paskami, który wymalowany był za białą linią. Niech więc nie płacze bo popełnił błąd.
    Swoją drogą bardzo bym chciał żeby sędziowie byli tak konsekwentni za każdym razem

  • naprawdetrzezwy

    Oceniono 18 razy -14

    „ Po wyjściu z ostatniego zakrętu przekroczył czterema kołami linię wjazdu do pit-lane. Sędziowie byli bezwzględni’

    I na tym kończymy, bo tylko debile w takich sytuacjach wołają: panie policjancie, panie policjancie, a moja sąsiadka też tak zrobiła, niech pan ją ukarze, tak jak mnie.
    ;>

    Złamał przepis? Został ukarany? To trzeba było albo nie łamać przepisu, albo potem z godnością przyjąć karę i skamleć jak dziecko.
    ;>>>

    „jestem pewny, że nie tylko ja to zrobiłem, ale jako jedyny zostałem ukarany. Walczyłem o czwarte, może nawet o trzecie miejsce”

    O! Czyli gdy walczy o 3-4 miejsce, to może łamać przepisy, a gdy o 11-12 to już nie?
    ;>>>

    „Nie chodziło o żadną umowę, po prostu przed wyścigiem podszedł do mnie Fernando i powiedział, że jeśli będę za nim jechał, przepuści mnie.’
    To _jest_ właśnie umowa.
    A inni w tym czasie walczyli uczciwie...
    ;>>>

    „ Brazylijczyk usłyszał wtedy przez radio niemal już kultowe "Fernando is faster than you", po czym przepuścił kolegę z zespołu, który wygrał wyścig. Pod koniec sezonu stwierdził, że to polecenie, było najgorszym momentem w jego wyścigowej karierze.”

    A niedawno coś o kierowcach-prostytutkach wspominał?
    Dobrze pamiętam?
    ;>

  • hdtvpolska

    Oceniono 48 razy -22

    Zasada prosta jak drut:
    [1]
    Jeżeli polak ma udział w światowym sporcie to rośnie oglądajność,
    [2]
    Jsk rośnie oglądajność to przychody z reklam rosną.
    [3]
    Nie ma Kubicy to F1 OUT z anteny. Jeste za darmo RTL SAT !!! Nic się nie stało.
    [4]
    Gratuliuję Grupie Solorz trafnej decyzji o zakończeniu wydatków na F1.
    Zaoszczędzone środki będą finasować np. LTE czy sprzxedaż energii elektrycznej.
    Biję jak zawsze oklaski dla mądrości Pana Zygmunta.

    I będę kupował u Pana prąd elektryczny, bo ma być tanszy o ok. 20%.
    Dla mojej rodziny to ok. 400 zł taniej.
    Wyjdzie mie SZAMBO za darmo przez cały rok. Na moim domu we wsi.

    To są realne oszczędności.
    PiS niuc w tej sprawie nie daklaruje.
    Chyba nie mają żadnych przediębiorców skłonnych wspierać NARÓD !!!
    Z własnej kieszeni, ale jeszcze lepiej z kiesznie rodziny, żony, dzieci itp. itd.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX