Sport.pl

F1. Red Bull zmienia procedury w pit-stopie po incydencie z GP Niemiec

Red Bull wprowadzi natychmiastowe zmiany w swoim pistolecie do kół i pitstopowych procedurach, aby zapobiec powtórzeniu się sytuacji z GP Niemiec, w której niedokręcone koło odpadło od bolidu Marka Webbera i uderzyło kamerzystę.
Paul Allen doznał wstrząśnienia mózgu i kilku złamań po tym, jak został trafiony prawą tylną oponą z maszyny Webbera po nieudanym pit-stopie.

Po wypadku wprowadzono zmiany w przepisach: od teraz tylko pracownicy zespołów mają dostęp do pit lane. Ekipy telewizyjne nie mają tam dostępu podczas wyścigowego weekendu.

Red Bull przeprowadził szczegółowe śledztwo, którego wynikami podzielił się z Międzynarodową Federacją Samochodową (FIA) oraz innymi zespołami. Okazało się, że człowiekowi obsługującemu pistolet do kół omsknął się prawy kciuk i przypadkowo za wcześnie zwolnił bolid do jazdy.

Aby uniknąć powtórki, Red Bull ma tak zmienić design swojego pistoletu, aby w razie podobnego omsknięcia operator nie miał szans trafić w przycisk zwalniający maszynę.

Dodatkowo osoba odpowiedzialna za kontrolę pit-stopu dostała wyraźny nakaz niewypuszczania bolidu, dopóki nie dostanie wyraźnego sygnału od człowieka z pistoletem, że przykręcanie kół się powiodło.

Obowiązujący system używany jest w Red Bullu od ponad roku. Obserwacja niezależnych sygnałów nadawanych przez człowieka od kół i człowieka od lewarka nadal uważana jest za bezpieczniejszą od polegania na sygnale wypuszczanym przez jedną osobę.

Więcej o:
  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 413
    2 Valtteri Bottas 326
    3 Max Verstappen 278
    4 Charles Leclerc 264
    5 Sebastian Vettel 240
    6 Carlos Sainz 96
    7 Pierre Gasly 95
    8 Alexander Albon 92
    9 Daniel Ricciardo 54
    10 Sergio Perez 52
    11 Lando Norris 49
    12 Kimi Raikkonen 43
    13 Daniił Kwiat 37
    14 Nico Hulkenberg 37
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Antonio Giovinazzi 14
    18 Romain Grosjean 8
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 739
    2 Ferrari 504
    3 Red Bull Racing Honda 417
    4 McLaren Renault 145
    5 Renault 91
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 85
    7 Racing Point BWT Mercedes 73
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 57
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1

  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 413
    2 Valtteri Bottas 326
    3 Max Verstappen 278
    4 Charles Leclerc 264
    5 Sebastian Vettel 240
    6 Carlos Sainz 96
    7 Pierre Gasly 95
    8 Alexander Albon 92
    9 Daniel Ricciardo 54
    10 Sergio Perez 52
    11 Lando Norris 49
    12 Kimi Raikkonen 43
    13 Daniił Kwiat 37
    14 Nico Hulkenberg 37
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Antonio Giovinazzi 14
    18 Romain Grosjean 8
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 739
    2 Ferrari 504
    3 Red Bull Racing Honda 417
    4 McLaren Renault 145
    5 Renault 91
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 85
    7 Racing Point BWT Mercedes 73
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 57
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1

Komentarze (1)
F1. Red Bull zmienia procedury w pit-stopie po incydencie z GP Niemiec
Zaloguj się
  • hopsiupbec

    Oceniono 2 razy 0

    Zmiana procedury (tzw. plan naprawczy) w RBR nie jest podyktowany niczym innym, jak stratą 30 tys. Ojro.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX