Formuła 1. Czy Lotus Renault GP wymyślił nowinkę, która zaważy na wynikach sezonu?

W 2010 roku najważniejszą nowinką techniczną było wprowadzenie Kanału F, w zeszłym o wynikach zadecydował dmuchany dyfuzor. Czy w 2012 roku taką rolę odegra innowacyjny system hamowania, który w swoich bolidach chce wprowadzić Lotus Renault GP?

Weteran technologicznego dziennikarstwa Giorgio Piola napisał, że Lotus Renault GP opracował system, który przypomina skalą innowacji tłumik drgań mechanicznych, jedną z innowacji z czasów, gdy team znany był jako Renault. Pomogła ona wtedy w zdobyciu mistrzostwa świata w 2006 roku.

Zdaniem Pioli, system jest mechaniczny, kontrolowany przez kierowcę (tak jak Kanał F) co oznacza, że kiedy wciska on hamulec, steruje on wysokością pojazdu, obniżając jego przód, co pomaga zachować przyczepność i spójność przedniego skrzydła. Dzięki temu systemowi bolidy teamu będą mogły mieć obniżony przód, ponieważ limity wysokości określone są w Formule 1 dla momentu hamowania szczytowego.

Red Bull, Ferrari i kilka innych teamów w ostatnich latach eksperymentowały z "giętkimi skrzydłami", ale system ten obniżał wysokość w dużo mniej efektywny sposób.

System wymyślony przez Lotusa jest połączony z hydraulicznym cylindrem znajdującym się w obudowie hamulców. Oporniki i podpórki są podłączone do cienkiego hydraulicznego cylindra w podporze, który może zapewnić kilka milimetrów windowania w trakcie szczytowego hamowania, które będzie aktywowane przez kierowcę.

Dziesięć najlepszych kierowców F1, którzy nie zostali mistrzami

Więcej o:
Copyright © Agora SA