Weteran technologicznego dziennikarstwa Giorgio Piola napisał, że Lotus Renault GP opracował system, który przypomina skalą innowacji tłumik drgań mechanicznych, jedną z innowacji z czasów, gdy team znany był jako Renault. Pomogła ona wtedy w zdobyciu mistrzostwa świata w 2006 roku.
Zdaniem Pioli, system jest mechaniczny, kontrolowany przez kierowcę (tak jak Kanał F) co oznacza, że kiedy wciska on hamulec, steruje on wysokością pojazdu, obniżając jego przód, co pomaga zachować przyczepność i spójność przedniego skrzydła. Dzięki temu systemowi bolidy teamu będą mogły mieć obniżony przód, ponieważ limity wysokości określone są w Formule 1 dla momentu hamowania szczytowego.
Red Bull, Ferrari i kilka innych teamów w ostatnich latach eksperymentowały z "giętkimi skrzydłami", ale system ten obniżał wysokość w dużo mniej efektywny sposób.
System wymyślony przez Lotusa jest połączony z hydraulicznym cylindrem znajdującym się w obudowie hamulców. Oporniki i podpórki są podłączone do cienkiego hydraulicznego cylindra w podporze, który może zapewnić kilka milimetrów windowania w trakcie szczytowego hamowania, które będzie aktywowane przez kierowcę.
Dziesięć najlepszych kierowców F1, którzy nie zostali mistrzami