Formuła 1. Czy Lotus Renault GP wymyślił nowinkę, która zaważy na wynikach sezonu?

W 2010 roku najważniejszą nowinką techniczną było wprowadzenie Kanału F, w zeszłym o wynikach zadecydował dmuchany dyfuzor. Czy w 2012 roku taką rolę odegra innowacyjny system hamowania, który w swoich bolidach chce wprowadzić Lotus Renault GP?
Weteran technologicznego dziennikarstwa Giorgio Piola napisał, że Lotus Renault GP opracował system, który przypomina skalą innowacji tłumik drgań mechanicznych, jedną z innowacji z czasów, gdy team znany był jako Renault. Pomogła ona wtedy w zdobyciu mistrzostwa świata w 2006 roku.

Zdaniem Pioli, system jest mechaniczny, kontrolowany przez kierowcę (tak jak Kanał F) co oznacza, że kiedy wciska on hamulec, steruje on wysokością pojazdu, obniżając jego przód, co pomaga zachować przyczepność i spójność przedniego skrzydła. Dzięki temu systemowi bolidy teamu będą mogły mieć obniżony przód, ponieważ limity wysokości określone są w Formule 1 dla momentu hamowania szczytowego.

Red Bull, Ferrari i kilka innych teamów w ostatnich latach eksperymentowały z "giętkimi skrzydłami", ale system ten obniżał wysokość w dużo mniej efektywny sposób.

System wymyślony przez Lotusa jest połączony z hydraulicznym cylindrem znajdującym się w obudowie hamulców. Oporniki i podpórki są podłączone do cienkiego hydraulicznego cylindra w podporze, który może zapewnić kilka milimetrów windowania w trakcie szczytowego hamowania, które będzie aktywowane przez kierowcę.

  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 413
    2 Valtteri Bottas 326
    3 Max Verstappen 278
    4 Charles Leclerc 264
    5 Sebastian Vettel 240
    6 Carlos Sainz 96
    7 Pierre Gasly 95
    8 Alexander Albon 92
    9 Daniel Ricciardo 54
    10 Sergio Perez 52
    11 Lando Norris 49
    12 Kimi Raikkonen 43
    13 Daniił Kwiat 37
    14 Nico Hulkenberg 37
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Antonio Giovinazzi 14
    18 Romain Grosjean 8
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 739
    2 Ferrari 504
    3 Red Bull Racing Honda 417
    4 McLaren Renault 145
    5 Renault 91
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 85
    7 Racing Point BWT Mercedes 73
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 57
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1

  • F1. Klasyfikacja MŚ kierowców

    lp. zawodnik punkty
    1 Lewis Hamilton 413
    2 Valtteri Bottas 326
    3 Max Verstappen 278
    4 Charles Leclerc 264
    5 Sebastian Vettel 240
    6 Carlos Sainz 96
    7 Pierre Gasly 95
    8 Alexander Albon 92
    9 Daniel Ricciardo 54
    10 Sergio Perez 52
    11 Lando Norris 49
    12 Kimi Raikkonen 43
    13 Daniił Kwiat 37
    14 Nico Hulkenberg 37
    15 Lance Stroll 21
    16 Kevin Magnussen 20
    17 Antonio Giovinazzi 14
    18 Romain Grosjean 8
    19 Robert Kubica 1
    20 George Russell 0

  • F1. Klasyfikacja MŚ teamów

    lp. team punkty
    1 Mercedes 739
    2 Ferrari 504
    3 Red Bull Racing Honda 417
    4 McLaren Renault 145
    5 Renault 91
    6 Scuderia Toro Rosso Honda 85
    7 Racing Point BWT Mercedes 73
    8 Alfa Romeo Racing Ferrari 57
    9 Haas Ferrari 28
    10 Williams Mercedes 1