F1. Grupa Lotus zainwestuje w IndyCar

Spór o prawa do marki Lotus wkroczył w kolejną fazę. W czwartek Grupa Lotus, której właścicielem jest kontrolowana przez malezyjski rząd firma Proton, ogłosiła, że od 2012 roku dostarczać będzie silniki do amerykańskiej serii wyścigowej IndyCar. 15 listopada francuski Le Figaro podał informację, że skonfliktowany z azjatyckim producentem samochodów team F1 Lotus Racing wykupi 25 % udziałów w Renault, którego kierowcą jest Robert Kubica.

Proton to producent samochodów osobowych, posiadający od 2003 roku całościowy pakiet własnościowy angielskiej firmy motoryzacyjnej Lotus Group International Limited. Jednocześnie do brandu prawa zgłasza siedmiokrotny triumfator MŚ konstruktorów F1.

Stajnia prowadzona przez Tonego Fernandesa zamierza zainwestować w GP2, zaplecze Formuły 1. Co do przejęcia 1/4 akcji Renault ogłoszonego przez francuski dziennik , media na razie milczą.

Od 2012 roku podległa Protonowi brytyjska marka dołączy do Hondy i Chevroleta i dostarczać będzie silniki. Zajmie się także produkcją aerodynamicznych części bolidu dla KV Racing Technology. Na razie nie wiadomo ile samochodów za dwa lata będzie używało silników Lotusa.

- To dla nas bardzo ważne, aby wspierali nas producenci, którzy są w stanie zapewnić sukces - powiedział dyrektor wykonawczy IndyCar, Randy Bernard.

Przerywana współpraca Lotusa z IndyCar trwa od dawna. W minionym sezonie firma sponsorowała kierowcę Takumę Sato. Największym jednak sukcesem brytyjskiego producenta samochodów jest zwycięstwo legendarnego Jimiego Clarka w słynnym wyścigu Indy 500. W 1965 roku tragicznie zmarły Szkot zasiadł za kierownicą właśnie Lotusa.

- Traktujemy sporty motorowe bardzo poważnie. Nie chodzi nam o to, żeby przykleić nasze logo na samochodzie, na którego kształt i osiągi nie mieliśmy żadnego wpływu. - powiedział dyrektor wykonawczy Lotusa Dany Bahar - Pragniemy walczyć o zwycięstwo z najlepszymi - dodał.

Bernard przyznaje, że jest mile zaskoczony wiadomością o tym, że firma o wieloletniej i bogatej tradycji wyścigowej dostarczać będzie od 2012 roku silniki.

- Dopiero kilka tygodni temu dowiedzieliśmy się, że wesprą nas jednostkami napędowymi. Wcześniej nawet o tym nie myśleliśmy - powiedział.

Jeszcze do nie dawna Honda była jedynym dostawcą silników, a Dallara podwozia. W tym roku odbyło się głosowanie ICONIC (odpowiednik FIA), na którym zadecydowano, o dopuszczeniu nowych firm.

Specjalne materiały Sport.pl - zdjęcia, wideo, rankingi POLECAMY!

 

Pietrow zostanie w Renault

Więcej o:
Copyright © Agora SA