W Australii trwa niezwykle gorące lato. Żar lejący się z nieba przyczynia się do ogromnej fali pożarów. Ogień spowodował śmierć kilkunastu osób, tysiące mieszkańców środkowej części kraju musiało uciekać na wybrzeże. Żywioł zabił prawie pół miliarda zwierząt, zniszczył wiele budynków i lasów. Zdjęcia wrzucane przez Australijczyków do sieci robią przerażające wrażenie. Czerwone od ognia niebo, kłęby pyłu - widok iście apokaliptyczny. W Nowej Południowej Walii wprowadzono stan wyjątkowy.
Tymczasem 20 stycznia ma się rozpocząć w Melbourne wielkoszlemowy Australian Open. Nike przygotował dla zawodników specjalną edycję strojów na ten turniej. Wiele kontrowersji wywołała promocja tej odzieży, w której nawiązano do pożarów, które od wielu tygodni nękają Australię. Nike, publikując zdjęcia nowych strojów, zawarł następującą reklamę: Melbourne śledzi najgorętsze temperatury. Średnio ponad 37 stopni Celsjusza. Upał rzuca wyzwanie graczom, a także projektantom odzieży NikeCourt, aby prześcignęli te ogniste warunki.
Kontrowersyjna reklama Nike'a Twitter Nike
Reklamę szybko skrytykowali internauci i została już usunięta. Nike jednak wciąż nie odniósł się do kontrowersyjnej promocji strojów.