Sport.pl

Nawet hit ligi koszykówki nie przyciągnął widzów

Szlagier ligi koszykarskiej Turów - Prokom obejrzało zaledwie 4292 telewidzów. Prezesi Polskiej Ligi Koszykówki i PZKosz cieszą się jednak, że ich dyscyplina jest obecna w głównych serwisach sportowych TVP.
Dzięki firmie AGB Nielsen Media Research sprawdziliśmy oglądalność w TVP Sport pięciu potencjalnie najciekawszych meczów z pierwszego miesiąca rozgrywek. Inauguracyjne spotkanie Energa Czarni Słupsk - PBG Basket Poznań oglądało 9,5 tys. osób, Polpharma Starogard - AZS Koszalin - 2,2 tys. Mecz dwóch najlepszych polskich drużyn, czyli starcie PGE Turowa Zgorzelec z Asseco Prokom Sopot - tylko 4,2 tys.! Dużo więcej osób obejrzało spotkania Czarni - Turów (15,1 tys.) i Anwil Włocławek - PBG (15 tys.), ale to wciąż dużo mniej telewidzów niż w poprzednim sezonie, kiedy PLK pokazywał przeważnie Polsat Sport.

TVP Sport ma trzykrotnie niższy zasięg niż Polsat Sport. Pierwszy kanał dociera do 11,3 proc. gospodarstw domowych, a drugi - do 36,3 proc.

- Nie wierzę tym badaniom. To bzdury. Ja mam inne dane - twierdzi prezes PLK Janusz Wierzbowski. - Te statystyki nie są robione z należytą starannością. Wiem, że w niektórych miastach są problemy z danymi z sieci kablowych. A powtórki w TVP Polonia? Relacje w ośrodkach regionalnych? - pyta Wierzbowski.

Prezes PZKosz i szef rady nadzorczej PLK Roman Ludwiczuk: - Na pewno musimy popracować nad większą promocją pokazywania meczów PLK w TVP Sport i wtedy oglądalność się zwiększy. Ale w serwisie sportowym po "Wiadomościach" w TVP informacje o lidze ogląda 5 mln ludzi. To duża promocja dyscypliny.

- Sponsorów o wiele bardziej interesuje właśnie fakt obecności ligi w newsach. Dla nich nie ma znaczenia czy transmisję ogląda 20 czy 40 tys. osób - przekonuje Wierzbowski. Liga wciąż jednak nie ma sponsora strategicznego, w klubach też się nie przelewa. - Prowadzimy bardzo poważne, zaawansowane rozmowy. I to nie tylko z jedną firmą - informuje prezes PLK.

- Niebawem zakończy się runda jesienna w piłkarskiej I lidze, którą pokazuje otwarty TVP Info. W czasie przerwy zimowej telewizja skieruje większą uwagę na koszykówkę - pociesza się prezes Ludwiczak.

Więcej o: