Formuła 1. Ferrari chce skopiować system wydechowy Lotus Renault

W tegorocznym bolidzie Lotus Renault zastosowano nowy system wydechowy, poprawiający efektywność działania dyfuzora. Dobre wyniki na testach w Jerez, skłoniły inżynierów Ferrari do rozpoczęcia prac nad skopiowaniem tego rozwiązania. Jak przyznał dyrektor techniczny zespołu Aldo Costa, nie będzie to jednak łatwe.

SPORT.PL na FACEBOOK-u - wejdź na nasz profil, zostań fanem. Komentuj, dyskutuj, radź ?

Już prezentacja bolidu Lotus Renault pokazała, że angielski zespół opracował nowy wydech. Specjalny system ma usprawnić emisję spalin, przez co bolid otrzyma większa moc która sprawi, że dyfuzor będzie pracował efektywniej - ma on działać na większą część podwozia, zdejmując nieco nacisk z tylnej osi.

Dobre wyniki na testach uzyskiwane przez Roberta Kubicę i Nicka Heidfelda sprawiły, że magazyn "Auto Motor und Sport" określił innowację R31 jako "najmądrzej wyglądającą spośród tegorocznych nowinek". Prace nad nowym rozwiązaniem nieoficjalnie podjęły już konkurencyjne teamy, między innymi McLaren i Ferrari.

Nie będzie to jednak proste.

- Tak, tak bym to ujął - mówi Aldo Costa na pytanie, czy jego zespół czeka poważne wyzwanie. - Wydech Renault musi być zintegrowany z podwoziem, przemyślany pod względem chłodzenia i obudowania elektroniki - wyjaśnia dyrektor techniczny Ferrari.

Coraz więcej innowacji

Według Costy, rozwiązanie zastosowane przez Renault wpisuje się w ogólny trend w F1, w którym coraz większe znaczenie mają innowacje, a nie modyfikacje dotychczasowych rozwiązań.

- Jest to związane z regulacjami przyjętymi w 2009 roku. Każdy pracuje nad nowymi pomysłami - dodaje.

- Tak długo jak przepisy stabilne, będziemy oglądać wiele innowacji. Dopiero gdy zasady będą takie same przez trzy-cztery lata, z powrotem przejdziemy do etapu optymalizacji - przewiduje Costa.

Nowy bolid Ferrari [Galeria] ?

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.