Zmiana stała się możliwa, bo pod koniec ubiegłego roku koncern ITI stał się pełnym i jedynym właścicielem KP Legia Warszawa przejmując udziały upadającego CWKS Legia. Razem z nimi uzyskał prawo czerpania korzyści ze wszystkich historycznych herbów Legii w tym biało-zielono-czerwonej tarczy i właśnie "eLki" w kółeczku.
- Od dzisiaj Legia wraca do swojej tradycji, ponieważ piłkarze z Łazienkowskiej zakładali "eLkę" w kółeczku w latach 1960 - 1997, a po odejściu Daewoo od 2002 do 2007 roku - mówi pełnomocnik ds. kibiców w KP Legia Warszawa, Damian Niedziałek.
Zmiana loga nie oznacza, że zmienia się też herb klubu. Oficjalnie używanym jest biało-czarne logo z 1916 r., ale jak tłumaczył kilka miesięcy temu szef rady nadzorczej Legii Paweł Kosmala, wszystkie trzy są znakami firmowymi Legii i będą przez nią używane. Klub już w kwietniu wypuścił serię pamiątek z byłym herbem. W klubie nie ukrywają, że jest to wyjście naprzeciw oczekiwaniom tych kibiców, którzy nie akceptują czarno-białego herbu.
Na nowych koszulkach nie ma jeszcze logo sponsora, ale według słów prezesa Miklasa powinno się na nich pojawić już niedługo, choć nie chciał powiedzieć co to będzie. W poprzednim sezonie na koszulce Legii widniało logo telewizji "N".
To nie jedyne zmiany klubowych znaków w ostatnim czasie. Dwa lata temu Lech Poznań wrócił do herbu używanego do 1994 r. (z lokomotywą). Poprzedni - z koziołkami - również nie był akceptowany przez cześć kibiców. W tym samym roku swój herb zmienił Górnik Łęczna. Młot w herbie został zastąpiony literą "G".
LE dla Legii: Kraina Deszczowców lub upalna Gruzja - czytaj tutaj ?