Jean Todt jest uznawany za jednego z głównych architektów sukcesów Michaela Schumachera (pięć tytułów mistrz świata F1 w latach 2000-04). Francuz był wtedy dyrektorem generalnym zespołu Ferrari.
W młodości było mu jednak bliżej do rajdów samochodowych niż wyścigów na torze. 36 lat temu Todt zasiadł na prawym fotelu w Fiacie 124 Achima Warmbolda. Samochód przygotowała znana włoska stajnia Abarth, która także dziś buduje rajdowe samochody dla włoskiego koncernu.
Rajd Polski z lat 70-tych wyglądał jednak zupełnie inaczej niż ten współczesny. Załogi miały do przejechania w ciągu dwóch dni aż 55 odcinków specjalnych o łącznej długości ponad 700 kilometrów, czyli dwa razy więcej niż w tym roku.
Tegoroczny Rajd Polski rozpocznie się w czwartek superoesem na specjalnie wybudowanym do tego celu torze w Mikołajkach. Impreza potrwa do niedzieli, a kierowcy będą mieli do pokonania 18 odcinków specjalnych o łącznej długości 352 kilometrów.
Loeb dla Sport.pl: w Rajdzie Polski Polacy nie mają szans Loeb chce zwycięstwa w Rajdzie Polski - czytaj tutaj >