Sport.pl

Manchester United bez sponsora

Jak donosi brytyjski "The Times", amerykański koncern ubezpieczeniowy "AIG" nie przedłuży umowy sponsorskiej z Manchesterem United, która wygasa w 2010 roku. Władze klubu zapewniają jednak, że mają już innych chętnych do reklamy na koszulkach "Czerwonych Diabłów".
Manchester City nie zamierza oszczędzać >

"AIG" nie chce przedłużać rekordowej umowy z United, gdyż koncern zanotował znaczne straty z powodu światowego kryzysu finansowego. Przypomnijmy, że za cztery lata obecności na koszulkach drużyny z Old Trafford, amerykański gigant zapłacił 56,5 miliona funtów. Teraz nie stać go już na taki wydatek, czego dowodem niech będzie pomoc, jaką w listopadzie "AIG" musiał przyjąć od rządu amerykańskiego.

Eksperci są jednak zdania, że United nie będzie mieć większych problemów ze znalezieniem nowego sponsora. Tak uznana marka jest bardzo atrakcyjna dla wielu przedsiębiorstw i związanie się z nią jest dla nich bardzo korzystne. Wśród potencjalnych kandydatów wymienia się indyjską firmę usług finansowych "Sahara" oraz koncern telekomunikacyjny "Saudi Telecom".

Wycofywanie się sponsorów ze sportu dotyka nie tylko drużynę z Manchesteru. Japoński koncern samochodowy "Honda" odszedł z Formuły 1. Pojawiają się pogłoski, jakoby brytyjski bank "Barclays" miał nie przedłużać umowy z angielską Premier League, która obowiązuje do przyszłego roku. Firmy, które kiedyś chętnie inwestowały miliony w reklamę w sporcie, teraz dokładnie oglądają każdy wydawany grosz, a to nie wróży zbyt dobrze wielu ekipom.

Kryzys uderza także w polskie kluby - czytaj tutaj »