Theissen o Kubicy: Wolny bolid Robert traktował jako zniewagę

Mario Theissen po zakończeniu sezonu przyznał, że determinacja Kubicy do osiągnięcia sukcesu musi budzić szacunek. Ta determinacja jednak według szefa sportów motorowych w BMW sprawiła, że współpraca z Polakiem nie należała do najłatwiejszych.

Kubica: W F1 chodzi o tytuł...  ?

- Robert był w szczytowej formie, a gdy bolid nie był wystarczająco szybki on odbierał to jako osobistą zniewagę - przytacza wypowiedź Mario Theissena formula1.pl. - Z tego powodu relacje w pracy nie zawsze były łatwe.

Robert Kubica, dla którego miniony sezon był to bardzo udany (a mógł być jeszcze bardziej) wielokrotnie krytykował zespół za brak odpowiedniego rozwoju bolidu, tak aby ten mógł realnie walczyć o mistrzostwo świata. Oliwy do ognia dolewał także fakt, że na pewnym etapie mistrzostw zespół bardziej koncentrował się na pomocy Nickowi Heidfeldowi, który tego roku nie zaliczy do specjalnie szczęśliwych

BMW tłumaczy porażkę Kubicy. Zaryzykowaliśmy...  ?

Tymczasem Robert Kubica w sezonie 2008 mimo dużo słabszego bolidu niż, te którymi dysponowali kierowcy Ferrari i McLarena w walce o tytuł mistrzowski liczył się jeszcze na dwa wyścigi przed końcem serii. Swoją szansę na tytuł stracił po nieudanej końcówce sezonu. Z tego też powodu przegrał także wydawałoby się pewne, trzecie miejsce w klasyfikacji generalnej na korzyść Kimiego Raikkonena. Mario Theissen nie załamuje jednak rąk i zapewnia, że walka o mistrzowski tytuł nadal jest celem zespołu BMW Sauber.

BMW Sauber. Cel zdobyć tytuł!  ?

Końcówka sezonu pokazała jednak, że przed zespołem Kubicy do wykonania jest jeszcze ogrom pracy, by nie doszło do powtórki z tego sezonu, gdy z wyścigu na wyścig bolid BMW słabł w porównaniu z resztą stawki. A przecież jeszcze po siedmiu pierwszych wyścigach zespół BMW prowadził w klasyfikacjach kierowców i konstruktorów. Trudno uwierzyć, że jedyną przyczyną beznadziejnych wyników był fakt, że większość sił rozwojowych przerzucono na pracę nad przyszłorocznym samochodem. A może? Czy BMW stać na równe postępy przez cały sezon, które dziś cechują dwa pierwsze teamy w klasyfikacji generalnej? Trudno powiedzieć. Pierwsze testy nowych bolidów team BMW-Sauber zaplanował już na 17, 18 i 19 listopada na hiszpańskim torze Circuit de la Comunitat Ricardo Tormo. Weźmie w nich udział także Robert Kubica, który podpisał nowy - prawdopodobnie roczny - kontrakt z zespołem BMW. Polski kierowca liczy zarówno na nowe auto, jak i na to też, że szefowie, główni inżynierowie i stratedzy wyciągną wnioski z kilku tegorocznych błędów i w przyszłym sezonie mistrzowskie aspiracje "staną się ciałem".

BMW rozpocznie testy 17 listopada  ?

Kalendarz Formuły 1 na przyszły rok

29.03.2009 - Grand Prix Australii(Melbourne)

05.04.2009 - Grand Prix Malezji (Sepang)

19.04.2009 - Grand Prix Chin (Shanghai)

26.04.2009 - Grand Prix Bahrainu (Manama)

10.05.2009 - Grand Prix Hiszpanii (Barcelona)

24.05.2009 - Grand Prix Monako (Monte Carlo)

07.06.2009 - Grand Prix Turcji (Istanbul)

21.06.2009 - Grand Prix Wielkiej Brytanii (Silverstone)

12.07.2009 - Grand Prix Niemiec (Nürburgring)

26.07.2009 - Grand Prix Węgier (Budapest)

23.08.2009 - Grand Prix Europy (Valencia)

30.08.2009 - Grand Prix Belgii (Spa-Francorchamps)

13.09.2009 - Grand Prix Włoch (Monza)

27.09.2009 - Grand Prix Singapuru (Singapore)

04.10.2009 - Grand Prix Japonii (Suzuka)

18.10.2009 - Grand Prix Brazylii (Interlagos)

01.11.2009 - Grand Prix Abu Dhabi (Abu Dhabi)

Przypadki Kubicy, najlepszy poza podium  ?

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.