- Zawsze byliśmy krytykowani za to, że zbyt wiele biletów wędruje do działaczy. Teraz jesteśmy pewni, że około 80 procent biletów na mundial 2010 będzie dostępna dla kibiców - powiedział David Will, szef komitetu ds. dystrybucji biletów.
Z 8 do 12 procent wzrośnie przydział biletów dla fanów reprezentacji, które awansują do finałów. W ręce kibiców trafi więc o 50 procent więcej wejściówek niż do tej pory. Ta zmiana dotyczy jednak tylko fazy grupowej. W fazie pucharowej kibice reprezentacji znów będą mogli liczyć na 8 procent. W sumie na mistrzostwa świata w RPA rozprowadzonych zostanie około 3 miliony biletów.
Nowe zasady ich dystrybucji mają także ograniczyć sprzedaż na czarnym rynku. FIFA nie będzie tak jak do tej pory dostarczać wejściówek do federacji piłkarskich. Zostaną one w rękach organizacji MATCH, z siedzibą w Manchesterze.
Sprzedaż biletów odbędzie się w pięciu etapach. Pierwsze losowanie rozpocznie się już drugiego lutego na stronie www.fifa.com i potrwa do 31 marca.