Cracovia Maraton zyskuje na popularności. To drugi taki bieg w Polsce

Cracovia Maraton jest tuż za plecami Maratonu Warszawskiego w rankingu medialności - wynika z raportu Press-Service Monitoring Mediów.
Facebook? » | A może Twitter? »


Liderem pod względem liczby opublikowanych materiałów okazał się Maraton Warszawski - na jego temat ukazało się 4,2 tys. komunikatów. Na podium znalazły się także Cracovia Maraton (2,8 tys.) oraz Orlen Warsaw Marathon (2 tys.). Następne miejsca w rankingu zajęły zawody, które odbyły się w Poznaniu, Wrocławiu i Łodzi.

Na imprezach biegowych zyskują także miasta. Analiza medialności miast w kontekście maratonów wykazała, że najczęściej dziennikarze wymieniali Warszawę - łącznie aż w 2,6 tys. materiałów, z czego 70 proc. odnosiło się do Maratonu Warszawskiego, a pozostałe do Orlen Warsaw Marathon. W dalszej kolejności najbardziej wizerunkowo zyskały miejscowości: Poznań (1,7 tys. materiałów), Kraków (1,4 tys.), Wrocław (1,1 tys.) i Łódź (993).

Blisko dwa razy więcej publikacji na temat biegów na dystansie 42 km ukazało się w mediach ogólnopolskich (11 tys.). Tylko 30 proc. przekazu należało do źródeł regionalnych.

Przewagę w mediach o krajowym zasięgu zyskały Dębno Maraton - aż 95 proc., Maraton Gór Stołowych (92 proc.) oraz Cracovia Maraton (90 proc.). Z kolei w źródłach regionalnych dobrze widoczne były Nocny Maraton Górski (100 proc.), Maraton Lubelski (71 proc.) oraz Maraton Świnoujście - Wolgast (66 proc.).

* Press-Service Monitoring Mediów przebadał częstotliwość występowania w mediach popularnych w 2014 r. polskich maratonów. Analizie poddano materiał pochodzący z monitoringu ponad 1100 tytułów prasowych, 5 mln źródeł internetowych, najpopularniejszych serwisów społecznościowych oraz 100 stacji radiowych i telewizyjnych. Metoda: ilościowa analiza danych.



Najnowsze informacje