Sport.pl

SUPER BOWL. STREAM ONLINE NA ŻYWO. O której godzinie?

SUPER BOWL. W nocy z niedzieli na poniedziałek (początek o 0:30) Denver Broncos i Carolina Panthers zmierzą się w Super Bowl. Transmisja w TV na kanale ELEVEN SPORTS od godziny 00:00. Stream ONLINE (płatny) na player.pl

Wielu Amerykanów spędza ten dzień na hucznych imprezach przed telewizorem z przyjaciółmi. Padają rekordy konsumpcji grillowanych skrzydełek i pizzy. Rekordy biją też ceny reklam w telewizji. Rok rocznie coraz większa jest liczba widzów przed ekranami.

 

Niemal co roku Super Bowl ogląda coraz więcej Amerykanów. Ostatni Super Bowl między Seattle Seahawks, a New England Patriots obejrzało średnio 114,4 mln widzów. Średnio, czyli w każdej minucie meczu co najmniej tylu widzów było przed ekranem. Widzów, którzy obejrzeli, co najmniej część meczu było dużo więcej. Średnia dla czwartej kwarty to ponad 120 mln widzów. To liczba widzów, którzy obejrzeli mecz w domu. Badania oglądalności nie obejmują tych, którzy oglądali w pubach, restaurcjach, kinach czy na innych imprezach. Gdyby policzyć wszystkich, którzy obejrzeli choć część meczu, byłby to liczba w okolicach 180 mln.

 

Super Bowl jest popularny nie tylko w USA. To też najbardziej oglądany program telewizyjny w Kanadzie (z wyjątkiem lat, gdy w finale igrzysk olimpijskich w hokeju na lodzie gra Kanada). W ubiegłym roku choć część meczu obejrzało 19,5 mln Kanadyjczyków. W Meksyku średnia oglądalność Super Bowl wynosiła ostatnio 12,9 mln.

 

W Europie najwięcej widzów gromadzi Super Bowl w Niemczech (średnio 1 mln). Po kilkaset tysięcy widzów ogląda mecz w Wielkiej Brytanii, Francji czy we Włoszech.

 

NAJWIĘKSZE CENY REKLAM

 

Rokrocznie rosną też ceny reklam przy okazji Super Bowl. W tym roku będą wynosić 5 mln dolarów za 30-sekundowy spot. To o 11 proc. więcej niż w ubiegłym roku. W czasie meczu zostanie nadanych ok. 100 reklam. Oznacza to, że CBS zarobi na tym pół miliarda dolarów.

 

Co roku Super Bowl jest pokazywany przez inną telewizję spośród tych, które mają kontrakt z NFL - NBC, CBS i Fox.

 

Trzy lata temu, gdy CBS ostatni raz pokazywała Super Bowl ceny reklam wynosiły 3,8 mln dolarów za 30-sekundowy spot.

 

Nie tylko podczas Super Bowl reklamy są tak drogie. Podczas sezonu zasadniczego ceny wynoszą średnio 500 tys. dolarów za 30 sekund.

 

Ewa Swoboda. Biegaczka, dla której bariery nie istnieją. Zachwyca nie tylko na bieżni! [ZDJĘCIA]