Sport.pl

Najciekawsze ćwiczenia - Aqua Step

Chociaż w wodzie mięśnie pracują bardzo intensywnie, uprawiając ten sport prawie nie odczuwasz wysiłku. Aqua step to forma aerobiku z wykorzystaniem małych platform umieszczonych na dnie basenu. Jest idealna dla osób o słabszej koordynacji ruchowej, którym odpowiada spokojne tempo muzyki. Trening jest bardzo urozmaicony, a Aqua Step można uprawiać przez cały rok.

 

 

Na platformie wykonuje się pojedyncze kroki i układy choreograficzne. Ćwiczenia są zalecane dla osób chcących kształtować i ujędrnić ciało. Wchodzenie i schodzenie ze stopnia to doskonały trening wydolnościowy angażujący głównie mięśnie pośladkowe i mięśnie ud - świetnie modeluje biodra i pośladki. Trening w wodzie wpływa na wzmocnienie i uelastycznienie mięśni, wysmuklenie sylwetki, poprawia krążenie i oddychanie, a także pozytywnie wpływa na kondycję, zapobiega występowaniu stresów, opóźnia wystąpienie zmęczenia, wpływa pozytywnie na poprawę samopoczucia oraz daje niesamowitą satysfakcję. Ta forma aktywności fizycznej adresowana jest do osób w różnym wieku oraz o różnym poziomie sprawności fizycznej i umiejętności pływackiej.

 

Dzięki niezliczonej ilości kombinacji, jaką można wykonać na stopniu, trening nie jest nudny, a ze względu na możliwość regulacji wysokości stepu, jest odpowiedni zarówno dla początkujących, jak i dla zaawansowanych. Aqua Step zalecany jest również jako forma usprawnienia dostępna dla wszystkich: dla osób po operacjach, otyłych, starszych, cierpiących na artretyzm, osteoporozę, mających problemy z układem kostno-stawowym. Aqua Step może być również z powodzeniem uprawiany przez kobiety w ciąży.

 

Ciało w wodzie waży dużo mniej, jest lekkie i sprawne. Dlatego ćwiczenia na "wodnym" stepie nie powodują przeciążenia stawów, są bezpieczne i skuteczne. Poza tym woda stawia spory opór, więc można trenować równie intensywnie jak podczas wyciskających pot ćwiczeń na siłowni, męcząc się i pocąc znacznie mniej.

Więcej o: