Sportowe hity roku 2013 w TV: Najpopularniejsze skoki i Liga Mistrzów

Najchętniej oglądanym wydarzeniem sportowym w ubiegłym roku był w Polsce pierwszy konkurs Turnieju Czterech Skoczni w Oberstdorfie. 29 grudnia przed telewizorami zasiadło prawie 7 milionów osób. Niewiele mniej telewidzów zgromadził majowy finał Ligi Mistrzów pomiędzy Bayernem Monachium a Borussią Dortmund.

Zestawienie najchętniej oglądanych programów przygotowane zostało przez Nielsen Audience Measurement i obejmuje telewidzów powyżej czwartego roku życia.

Według urządzeń zainstalowanych przy odbiornikach osób, które brały udział w badaniu, najchętniej oglądanym wydarzeniem sportowym był konkurs TCS w Oberstdorfie w TVP 1. Oszacowano, że obejrzało go 6 987 056 osób i było 44,93 procent wszystkich aktywnych wówczas telewidzów. Tym samym zawody te znalazły się na trzecim miejscu wśród wszystkich programów najchętniej oglądanych w całym roku. Wyprzedził je pierwszy w tamtym roku odcinek serialu "M jak miłość" z 7 stycznia (7 305 946), a najchętniej oglądany w całym roku był Teleexpress, który wyemitowano w przerwie wspomnianego konkursu skoków (7 494 634).

Drugim najchętniej oglądanym wydarzeniem sportowym, a czwartym w ogóle, był finał Ligi Mistrzów, w którym Bayern Monachium wygrał z Borussią Dortmund 2:1. Na antenie "Jedynki" obejrzało go bowiem 6 803 034 osób, co stanowiło 45,30 procent wszystkich telewidzów.

Ósme i dziewiąte miejsce w zestawieniu ogólnym, a tym samym trzecie i czwarte wśród programów sportowych, zajmują także futbol i skoki. Wyżej znalazł się mecz eliminacji mistrzostw świata pomiędzy Polską Ukrainą. "Biało-czerwoni" przegrali 22 marca na Stadionie Narodowym 1:3, a klęskę tę oglądało przed telewizorami 6 348 859 osób. Stanowili oni 41,33 procent wszystkich ówczesnych telewidzów. Ostatnią sportową pozycją w zestawieniu ogólnym jest konkurs skoków w Zakopanem, który 12 stycznia zgromadził przed odbiornikami 6 112 971 ludzi (41,84 procent udziału).

Cały ranking programów sportowych:

Jednocześnie firma badawcza podała zestawienie najbardziej popularnych telewizji sportowych w Polsce. Prowadzi bez zmian Polsat Sport, który ma 0,79 procent udziału w rynku (w poprzednim roku 0,67). Na drugim miejscu utrzymał się Eurosport, którego udziały spadły jednak w porównaniu do ubiegłego roku z 0,56 procent do 0,48.

Kolejne miejsca zajęły Polsat Sport News (0,33 procent), Canal+ Sport (0,23 procent) oraz TVP Sport (0,21 procent).

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.