Sport.pl
  
Aplikacja Fotball LIVE
  POBIERZ

Manchester United straci ważnego sponsora. Zapewniali im niemal pół miliarda funtów

Kibice Manchester United nie mają zbyt wielu powodów do optymizmu. Nie dość, że drużyna prowadzona przez Ole Gunnara Solskjaera całkowicie zawodzi, to w dodatku klub stracił cennego sponsora.

Manchester United od kilku sezonów znajduje się w kryzysie. I nic nie wskazuje, że szybko się to zmieni. W Premier League zespół Ole Gunnara Solskajaera zajmuje dopiero 12. miejsce (tylko dziewięć zdobytych punktów w ośmiu meczach), a niedawno w meczu 1/16 finału Carabao Cup Manchester pokonał trzecioligowe Rochdale dopiero po rzutach karnych. Czerwone Diabły zawodzą także w Lidze Europy. W 1. kolejce udało im się wymęczyć skromne zwycięstwo z Astaną (1:0), ale tydzień temu nie potrafili pokonać AZ Alkmaar. Ba, nie potrafili nawet oddać celnego strzału, co w LE zdarzyło im się pierwszy raz w historii.

Manchester United ma problemy. "Zwolnienie Solskjaera byłoby pokazem bezsilności" [WIDEO]

Okazuje się, że władze Manchesteru nie muszą się martwić tylko sytuacją boiskową. Bo choć klub, pomimo słabych wyników sportowych, osiąga świetne wyniki finansowe, to "Daily Mail" informuje, że jeden z głównych sponsorów drużyny nie zamierza przedłużać kontraktu z United. Chodzi o markę Chevrolet. Amerykańska marka motoryzacyjna siedem lat temu podpisała z Manchesterem lukratywną umowę sponsorską opiewającą na 410 milionów funtów. Teraz - zdaniem angielskiej prasy - Chevrolet uznał, że nie przedłuży kontraktu, który wygaśnie wraz z końcem obecnego sezonu. Umowa z Chevroletem to najwyższy reklamowy kontrakt w historii, jeśli chodzi o płacenie za nazwę sponsora na koszulkach.

- Od samego początku było to skazane na zagładę. Wewnątrz firmy było poczucie, że Chevrolet ogromnie przepłacił i już nigdy więcej tego nie zrobi - czytamy w "Daily Mail", które cytuje anonimowego informatora gazety. O tym, jak korzystna była oferta Chevroleta najlepiej świadczy fakt, że w przeszłości Manchester zarabiał znacznie mniej na sprzedaży miejsca na koszulkach. W latach 2010-2014 firma Aon płacił 19,6 mln euro za sezon. Teraz płacą niemal  tyle samo, ale za miejsce na koszulkach... treningowych i za prawo do nazwy ośrodka treningowego! Sky Sports News uspokaja jednak kibiców Manchesteru, bo Edward Woodward (dyrektor klubu) już prężnie działa, by przyszła umowa, już z nowym sponsorem, była równie hojna, a może nawet jeszcze korzystniejsza, niż kontrakt z Chevroletem.

Więcej o:
Komentarze (5)
Manchester United straci ważnego sponsora. Zapewniali im niemal pół miliarda funtów
Zaloguj się
  • mhjunior007

    Oceniono 1 raz 1

    "Amerykańska marka motoryzacyjna siedem lat temu podpisała z Manchesterem"
    Warto przeczytać dokładnie i ze zrozumieniem, , zanim się skomentuje.

    7*19,6=137,2
    137,2*3=411,6

    Wiadomo, że funt był zazwyczaj przez te 7 lat trochę mocniejszy od euro. Dlatego napisano "około" i to wystarczy. 410:7=58,5 mln funtów za sezon.

  • nalesniku

    0

    no to może łorlen? łorlen lubi sponsorować milionami nieudaczników

  • eurotram

    0

    1) Bańka właśnie pęka,stawki mogą więc ogólnie polecieć w dół;
    2) Takie są skutki osuwania się w przeciętność. Glazerowie nie docenili problemu,usiłowali sknerzyć,bali się wywalić Pogbę kiedy był jeszcze na to czas, to teraz będą mieli do tego celu prawie tak samo pod górkę jak miałby West Ham ("prawie" dlatego,że marka MU jeszcze nieco działa na sentymenty,ale już coraz słabiej).

  • krysik90

    0

    Jest napisane ze podpisali 7 lat temu i wygasa po sezonie.

  • mk30553

    0

    Partum co za żenada. Jeśli chcemy porównywać kwoty to trzeba podać kwotę za sezon lub przynajmniej w tej samej walucie. A tu 410 mln GBP, nie wiadomo za jaki okres porównywane do 19,5 mln EUR za sezon, co daje podobno 3 razy mniej. Barcelona dostaje 55 mln EUR/sezon za reklamę na koszulkach, Tottenham i Chelsea po 50 mln EUR/sezon.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX