Premier League. Firma z Polski sponsorem Wolverhampton Wanderers. Będzie na koszulkach

CoinDeal, firma założona przez wrocławian, została oficjalnym sponsorem Wolverhampton Wanderers, beniaminka Premier League. Wrocławianie znajdą się na koszulkach meczowych.

Założona i prowadzona przez trzech wrocławian firma będzie jednym z głównych partnerów Wolverhampton Wanderers, a logo CoinDeal pojawi się na rękawach koszulek meczowych. To tylko jeden z elementów bardzo obszernego pakietu sponsoringowego. Dodatkowo logo firmy pojawi się na froncie koszulek treningowych, rozgrzewkowych, a także na bandach elektronicznych czy na fotelach zawodników.

Wolverhampton Wanderers w sezonie 2018/2019 powracają do Premier League. Piłkarzem klubu jest Michał Żyro, ale polski pomocnik spędził ostatni sezon na wypożyczeniu w trzecioligowym Charlton Atletic.

CoinDeal jest platformą zajmującą się wymianą kryptowalut na całym świecie. Umowa sponsoringowa pomiędzy giełdą kryptowalut, a klubem piłkarskim jest pierwszą tego typu na świecie. Wrocławianie przecierają więc szlaki, których nie pokonał nikt do tej pory.

Firmę założyli Adam Bicz, Kajetan Maćkowiak i Filip Dzierżak. Jej siedziba mieści się we Wrocławiu, ale oddziały firmy znajdują się też na Cyprze oraz w Szwajcarii. Firma wymienia m.in. takie kryptowaluty jak BTC, BCH, ETH, LTC, DASH i QTUM przy zachowaniu stałej ceny za euro i dolara.

- Nasza działalność jest zarejestrowana na Cyprze ze względu na regulacje, ale wierzymy, że to tylko tymczasowe i przejściowe rozwiązanie. Kochamy sport i to, jaki wpływ ma na społeczeństwo. W CoinDeal mamy świadomość tego, jak duże znaczenie ma sponsoring sportu i marketing oparty o piłkę nożną szczególnie w branży, w której funkcjonujemy. Wierzymy w to, że Wolverhampton pomoże nam dotrzeć do nowych klientów.  - mówi Kajetan Maćkowiak, współzałożyciel CoinDeal.

Kwota sponsoringu nie została ujawniona. Nieoficjalnie wiadomo, że pojawienie się na z przodu koszulce piłkarskiej w jednej z czołowych lig europejskich to kwota w okolicach 20 milionów funtów. Nike płaci FC Barcelonie 100 milionów funtów za sponsoring techniczny, Manchester United inkasuje 75 milionów funtów rocznie od adidasa, a Chelsea od tej samej firmy otrzymuje 60 milionów funtów rocznie.

To nie jedyne polskie akcenty sponsoringowe w silnych ligach piłkarskich. Prekursorem był Oknoplast, który zaangażował się w Inter Mediolan, a następnie Borussię Dortmund oraz Olympique Lyon.

Jeśli lubisz czytać Sport.pl, wypróbuj nasz nowy newsletter >>>

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.