Wprowadzana wizualizacja graficzna PKO Bank Polski Ekstraklasy powstała we współpracy z agencją kreatywną DixonBaxi z Londynu, która tworzyła kreacje dla tak znanych marek jak Premier League, Eredivisie, FOX Sports czy elektryczna wersja Formuły 1 - Formuła E. - Zawsze inspirujemy się najlepszymi, dlatego tworząc nową wizualizację graficzną podpatrywaliśmy takie ligi jak Premier League czy Eredivisie, które w branży mają opinię najlepiej prezentowanych lig na świecie. Wszystkie nowe grafiki meczowe zostały w pełni przystosowane do wymagań nowoczesnej cyfrowej komunikacji. Są pełne ekspresji, wyróżnia je przy tym bezkompromisowy i odważny styl, który świetnie oddaje charakter naszej ligi - przyznał Marcin Mikucki, dyrektor departamentu komunikacji, marketingu i sprzedaży w Ekstraklasie S.A.
- Wdrożenie nowej identyfikacji meczowej w ramach transmisji meczów od sezonu 2019/2020 to dla nas moment otwierający współpracę z nadawcami NC+ oraz TVP w ramach nowych kontraktów. Dotychczasowe grafiki mocno się zdezaktualizowały – używaliśmy ich od ponad sześciu lat - dodał Marcin Serafin, dyrektor operacyjny spółki Ekstraklasa Live Park.
Kibice ze zmian nie są zadowoleni. Pierwsze negatywne komentarze już pojawiły się pod postem z nową czołówką na oficjalnym koncie Ekstraklasy na Twitterze. - Okropny jest ten font/czcionki - napisał użytkownik Janex89, który słynie na Twitterze ze sprawdzony informacji transferowych. - Wiecie że stara grafika była bardziej nowoczesna od tej nowej? - napisał jeden z kibiców. - Nowy sezon, nowa oprawa, nowy powód by ponarzekać. Wygląda to słabo... - ocenił Piotr Moś. - Masakryczne jak tablice informacyjne na dworcach PKP - dodał Artur Górczyński.