Sport.pl
  
Aplikacja Fotball LIVE
  POBIERZ

Ekstraklasa zyskuje na popularności. Znamy wyniki oglądalności ligowych meczów w TVP

Cztery miliony widzów - taką oglądalność miały cztery mecze Ekstraklasy, które w ostatnich kolejkach transmitowane były w telewizji publicznej.

Wisła Kraków - Legia Warszawa: 1,4 mln. Legia Warszawa - Jagiellonia Białystok: 1,06 mln. Wisła Kraków - Piast Gliwice: 900 tys. Cracovia - Lechia Gdańsk: 625 tys. To wyniki oglądalności meczów w TVP 1, TVP 2 i TVP Sport. By od razu wiedzieć, o jakim skoku mowa - mieć skalę porównawczą, tutaj liczba widzów, która na żywo oglądała spotkania w nc+: 179 tys. (mecz Wisła - Legia był odkodowany), 77 tys. (Legia - Jagiellonia), 52 tys. (Wisła - Piast), 100 tys. (z 30. kolejki bierzemy pod uwagę oglądalność multiligi). Te liczby same w sobie też wyglądają nieźle, bo oglądalność hitów Ekstraklasy w kodowanych stacjach (nc+ i Eurosport) z reguły przewyższa większość spotkań lig zagranicznych. Nawet hitowe starcia Liverpoolu, Arsenalu, Manchesteru United, FC Barcelony, Realu Madryt czy innych topowych europejskich klubów notują gorsze wyniki niż większość meczów Ekstraklasy. Są oczywiście wyjątki, polskie mecze, jak ostatnio Juventus - Milan (220 tys.) czy Bayern - Borussia (267 tys., oba spotkania transmitowane były w Eleven Sports), ale to wyjątki, których do ekspozycji meczów w otwartych kanałach nie ma co porównywać.

Rekordowy kontrakt

Ekstraklasa wróciła do TVP szybciej niż zakładano. - Kilka miesięcy temu zaproponowaliśmy, by nc+ udostępniło Telewizji Polskiej sublicencję na pokazywanie meczu w każdej kolejce już w obecnym sezonie i cieszę się, że obaj nadawcy doszli do porozumienia w tym zakresie - mówił pod koniec marca Marcin Animucki, prezes zarządu Ekstraklasy S.A. Liga dzięki temu już zyskała lepszą ekspozycję, a zaraz zyska też sporo gotówki, bo od dwóch nadawców (nc+ i TVP, które w każdej kolejce pokazywać będzie jedno spotkanie) dostanie ok. 50 proc. więcej niż dotychczas. Gwarantowana wartość kontraktów na kolejne dwa sezony (obejmująca licencje i koszty produkcji sygnału telewizyjnego) ma osiągnąć rekordowy poziom 250 mln zł na sezon.

Od przyszłego sezonu zmieni się także nazwa rozgrywek. Sponsorem tytularnym zostanie PKO Bank Polski. Na razie nie wiadomo czy ostatecznie zostanie przyjęta nazwa PKO Ekstraklasa, czy zostanie wybrana inna forma (np. PKO Bank Polski Ekstraklasa). Wiadomo jednak, że LOTTO nadal będzie wspierać finansowo najwyższą klasę rozgrywkową - logo tej spółki pojawi się na koszulkach wszystkich drużyn Ekstraklasy, czyli wyląduje tam, gdzie teraz reklamuje się PKO.

Najbliższe sezony przyniosą także zmiany godzin rozgrywania meczów. Nowe umowy z nadawcami zakładają, że rozgrywki w sezonach 2019/2020 oraz 2020/2021 co do zasady będą prowadzone od piątku do niedzieli. Około 15 meczów w sezonie - głównie w okresie letnim i wiosennym - może zostać jednak rozegranych w poniedziałki ze względu na terminarz rozgrywek pucharowych i międzynarodowych. Do tej pory praktycznie w każdej kolejce (oprócz multiligi i kilku innych przypadków) w poniedziałek rozgrywane jest jedno spotkanie.

Więcej o:
Komentarze (21)
Ekstraklasa zyskuje na popularności. Znamy wyniki oglądalności ligowych meczów w TVP
Zaloguj się
  • komentarzdramatyczny

    Oceniono 2 razy -2

    Ale te wyniki muszą boleć plebs. Ciągle wieszanie psów na TVPiS i polską ligę a tu niespodzianka. Ludziom nie chce się słuchać o strajku komunistów z ZNP. Wolą obejrzeć mecz.

  • goral67

    Oceniono 1 raz 1

    Te wyniki świadczą o niekompetencji tzw Ekstraklasy bo najchętniej oglądaną drużynę - Wisłę Kraków często wystawia na piątek lub poniedziałek , czym się kierują ?

  • d1r3ct

    Oceniono 2 razy 2

    Sprywatyzujmy TVP. Koniec z darmową tubą propagandową dla każdego kolejnego rządu. Jedyne co to zachować prawo do archiwów.

  • remo29

    Oceniono 1 raz 1

    JPRDL... Ale jak hokej ma oglądalność 200 tys. (nadawany tylko na TVP Sport), to kmioty z TVP kręcą nosem "łeee, tego nikt nie ogląda, nie opłaca się puszczać..."

  • kabza1605

    Oceniono 4 razy 4

    Disco polo, msze i kazania kleru i polska ekstraklasa to jest to co suweren lubi najbardziej:)

  • antares777

    Oceniono 3 razy 3

    Brawo telewizja! Brawo Prezes Kurski!
    Niniejszym wnoszę o podwyższenie uposażenia niezaprzeczalnego i jedynego twórcy tego sukcesu, Pana Prezesa Jacka Kurskiego, o 37,23%.

  • lizzy35

    Oceniono 3 razy 1

    Masochizm jest bardzo popularny w naszej nacji.Może jak tzw. ekstraklasa w większej ilości trafi pod polskie strzech oglądacze w koncu zrozumieja dlaczego nie można rządać od polskiej reprezentacji cudów bo zaplecze jest takie jakie koń na załączonym obrazku widzi

  • iarna

    Oceniono 7 razy 1

    W tym zestawieniu widać co Polskę kibicowsko-telewizyjną interesuje najbardziej: Legia Warszawa.
    Reszta to dodatek. Za to prezes Ku...ki zaserwuje nam 4 Lechię Gdańsk. I bardzo dobrze - popatrzycie sobie jak się moczy tytuł.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX