Kibice Widzewa i ŁKS - delikatnie rzecz ujmując - nie pałają do siebie sympatią. Najczęściej przekonywaliśmy się o tym podczas derbów Łodzi. Na stadionach obu klubów i w samym mieście nieraz bywało gorąco.
Niestety, kilka lat temu oba zasłużone łódzkie kluby zbankrutowały i wylądowały w czwartej lidze. Obecnie ŁKS próbuje się odbudować w trzeciej klasie rozgrywkowej, a Widzew ugrzązł w czwartej. Spadek sportowy nie osłabił jednak antagonizmów między kibicami. Wręcz przeciwnie. Konflikt rośnie i czasem przybiera różne formy, nawet humorystyczne jak słynna wojna na murach, czyli bohomazy: "ŁKS robi herbatę z wody po pierogach" lub "RTS myśli, że Żabka to zoologiczny".
Tym razem "bitwa o Łódź" wkroczyła na zupełnie inny - social mediowy wymiar. O co poszło?
Kibice Widzewa zarzucają adminom oficjalnego profilu miasta na Facebooku (ponad 170 tys. fanów), że ci nie promują i przede wszystkim nie informują o frekwencyjnych sukcesach po każdym trzecioligowym meczu, które ogląda regularnie ponad 16 tys. fanów. W lipcu sympatycy drużyny z al. Piłsudskiego wykupili 15310 karnetów,bijąc swój zeszłoroczny rekord Polski.
Po ostatnim meczu meczu z Widzewa z Olimpią Zambrów (16,5 tys. widzów) rzeczywiście na profilu miasta nie było informacji o niemal w całości zapełnionym obiekcie. Pojawił się za to post o rozegranym sobotnim meczu rugby Polska - Reszta Europy na stadionie Widzewa, który mimo bezpłatnego wejścia, przyciągnął na trybuny tylko 3 tys. osób. Kibice poczuli się urażeni i w publicznych postach postanowili wygarnąć adminom fatalne - ich zdaniem - prowadzenie profilu. Na odpowiedź nie musieli długo czekać:
Odpowiedź oficjalnego profilu 'Łódź' na FB Facebook.com
Lawina ruszyła. Kibice Widzewa rozpoczęli masowy atak i zaczęli negatywnie oceniać, przyznając "jedynki" fp Łodzi. Co ciekawe, w podobnym czasie zaczęli kontrować ich fani ŁKS, którzy hurtem przyznają najwięcej gwiazdek.
Jeszcze dwa dni temu profil, który działa od pięciu lat miał nieco ponad 800 opinii. Po 48 godzinach uzyskał ponad 5 tys. recenzji (2 tys. ocen na pięć gwiazdek vs. 1 tys. na jedną). Niedługo potem admin strony wyciągnął rękę do widzewiaków i udostępnił posta o takiej treści:
Post z oficjalnego profilu miasta na Facebooku Facebook.com
Kto wygra tę bitwę? Wygląda na to, że... miasto Łódź, które jeszcze bardziej umocni się na pozycji lidera wśród innych miast według Facebook Trends.
Klasyfikacja profili miast według Facebook Trends Facebook Trends
Tekst: Damian Bąbol