Reprezentacja. Nike: Brak "orzełka" to wina PZPN

PRZEGLĄD PRASY. Brak "orzełka" na nowych strojach piłkarskiej reprezentacji wywołał ogromną falę krytyki wobec ich producenta. Kibice nawołują nawet do bojkotu jego produktów. Okazuje się jednak, że przedstawiciele koncernu Nike od czterech miesięcy namawiali władze PZPN, by na koszulkach znalazło się godło narodowe - informuje "Fakt"

Z reprezentacją na dobre i na złe - Facebook Polska biało-czerwoni  ?

- Osobami odpowiedzialnymi za taką decyzję są działacze związku, ponieważ to oni wskazują producentowi, jaki logotyp ma znaleźć się na strojach. Tak jest skonstruowany kontrakt pomiędzy firmą, a federacją. My mogliśmy tylko zaopiniować projekt, ostateczna decyzja należała do przedstawicieli PZPN. Tłumaczyliśmy prezesom, że strój bez orła może być odebrany przez kibiców bardzo negatywnie. Niestety nikt nie chciał nas słuchać, a teraz wszyscy widzą, jak cała sprawa się skończyła - tłumaczy w "Fakcie" pragnąca zachować anonimowość osoba związana z koncernem Nike.

Wszystko wskazuje na to, że decyzja związku podjęta ze względów biznesowych (godło zostało zastąpione przez nowe logo związku, bo - jak wyjaśnił PZPN - orzełka nie można było zastrzec i każdy mógł takimi koszulkami handlować) mocno uderzy rykoszetem w producenta. Kibice zapowiadają bojkot jego produktów, nie zamierzają kupować nowych trykotów reprezentacji. Jeśli te nastroje się utrzymają, Nike sporo straci nie tylko wizerunkowo, bo jak pisze "Fakt" - pierwsza partia koszulek przeznaczonych do sprzedaży została już wyprodukowana.

Orzełek może wrócić! Szykuje się bitwa o orła na zjeździe PZPN

Nie tylko brak 'orzełka' wywołał burzę. Stroje innych krajów na 2012 rok [GALERIA]

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.