Na uroczystej gali zorganizowanej przez UEFA w Rzymie główną nagrodę dla najlepszej federacji w tej kategorii odebrali Szkoci. Trzecim nominowanym związkiem była federacja holenderska.
- Cieszę się, że działania naszego zespołu skierowane do kibiców w trakcie UEFA EURO 2012 zostały dostrzeżone i docenione przez grono ekspertów UEFA. Znalezienie się w elicie najwyżej ocenianych federacji w Europie jest dla nas wielkim wyróżnieniem i jednocześnie zachęta do jeszcze cięższej pracy w przyszłości - powiedział Piotr Gołos, dyrektor departamentu spraw zagranicznych, marketingu i PR PZPN, który wraz z Olegiem Pawinskim reprezentował w Rzymie Polskę.
Polski Związek Piłki Nożnej przedstawił w swojej prezentacji projekty komunikacji z kibicami w internecie, innowacyjne sposoby kontaktu drużyny narodowej z kibicami za pośrednictwem narzędzi, takich jak Google+, You Tube, Facebook i Pinterest, marketingowe wykorzystanie gigapanoramy z meczów reprezentacji, wirtualnych spacerów po polskich stadionach oraz kanał Doping TV, który był dostępny podczas UEFA EURO 2012 w pokojach hotelowych polskich piłkarzy i emitował nagrane dla nich przez kibiców pozdrowienia.
W Rzymie na zaproszenie UEFA obecne były wszystkie europejskie federacje. Celem tego spotkania była wymiana doświadczeń, które mają pomóc w rozwoju europejskiej piłki nożnej.