Primera Division. Katar wchodzi teraz do Barcelony. 165 mln euro!

W ubiegłym tygodniu arabscy szejkowie z Kataru triumfowali, gdy FIFA przyznała im prawo do organizacji mundialu w 2022 roku. W piątek ujawniono, że miliony z Kataru popłyną teraz do Barcelony. Hiszpański klub, który przez tyle lat opierał się ze sprzedażą sponsorom miejsca na koszulkach uległ arabskiej presji. I otrzyma od Fundacji Kataru aż 165 mln euro. To rekord wszech czasów.

Umowa z Fundacją Katarską opiewająca na 30 milionów euro rocznie obowiązywać będzie obie strony do sezonu 2015/16. Zgodnie z postanowieniami kontraktu, na koszulkach Katalończyków widnieć będzie obok logo UNICEF-u reklama instytucji założonej przez Szejka Hamada Bin Khalifa Al Thaniego, władcę Kataru.

To najwyższy w świecie futbolu kontrakt, który przyniesie w sumie klubowi z Camp Nou 165 milionów euro. Za trwający już sezon lider La Liga otrzyma 15 milionów euro. Za kolejne pięć - po 30 mln.

2 grudnia niewielkie państwo leżące na półwyspie Arabskim zostało wybrane przez komitet wykonawczy FIFA gospodarzem mundialu w 2022 roku. Członkami honorowego komitetu lobbującego za kandydaturą emiratu byli m.in. Pep Guardiola, trener Barcelony oraz legenda piłki nożnej, Zinedine Zidane.

Katarska Fundacja powstała w 1995 roku. Jej głównym celem jest wspomaganie rozwoju edukacji, nauki, a także poszukiwanie rozwiązań mających na celu wspieranie lokalnych społeczności. "Katarska fundacja pragnie swą działalnością stworzyć nowoczesne społeczeństwo oparte na zaawansowanej wiedzy. Staramy się poprzez edukację, aby nowe pokolenie obywateli naszego państwa, zaznajomione ze światowymi standardami, w przyszłości dobrze zarządzało naszym krajem" - napisał na swojej stronie internetowej nowy partner najlepszej drużyny hiszpańskiej ligi

FC Barcelona to jeden z niewielu czołowych klubów świata, który do tej pory na strojach nie posiadał reklamy sponsora. Eksponował logo międzynarodowej organizacji charytatywnej UNICEF. Na rzecz tej organizacji Hiszpanie przekazują 1,5 mln euro rocznie.

- Ta umowa, potwierdziła, że Barcelona jest niezaprzeczalnie największą marką w świecie piłki nożnej, zostawiając rywali daleko w tyle - powiedział wiceprezydent klubu Javier Faus.

Według danych firmy Sport+Markt, zajmującej się marketingiem sportowym, na drugim miejscu za Katalończykami plasują się dwa kluby Premier League: Manchester United i Liverpool. Ich kontrakty sponsorskie z firmą brokerską AON i bankiem Standard Chartered opiewają na 23,6 miliona euro rocznie. Na trzecim miejscu znajduje się Real Madryt, którego umowa z bwin przynosi Królewskim rocznie zysk wysokości 23 milionów.

Hiszpania o Dudku : "To taki sympatyczny hydraulik."

 

Kto najwięcej zarabia na koszulkach?

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.