Igrzyska, Manchester i reprezentacja w rugby najbardziej wp³ywowe w Anglii

Igrzyska Olimpijskie w Londynie, Manchester United i angielska reprezentacja w rugby to najbardziej wp³ywowe marki sportowe na wyspach.

Relacje z najważniejszych zawodów w aplikacji Sport.pl Live na iOS , na Androida i Windows Phone

Choć ciężko znaleźć oficjalne, ostateczne wyliczenia na temat zysków i strat, jakie przyniosły igrzyska w Londynie, to eksperci nie mają wątpliwości, że ta impreza nie skończyła się dla Wielkiej Brytanii sukcesem finansowym. Największa sportowa impreza przyciągnęła rzesze kibiców, ale w³a¶ciciele hoteli, restauracji i innych lokali musieli tuż przed igrzyskami obniżać ceny, gdyż już wtedy było wiadomo, że zyski będą znacznie niższe niż początkowo przypuszczano.

Mimo to londyńskie zawody były bez wątpienia najbardziej wpływową marką sportową w minionym roku na wyspach. Szereg sponsorów, inwestycji i przede wszystkim dwa tygodnie fantastycznych zawodów sportowych sprawiły, że poza względami czysto ekonomicznymi ta impreza jeszcze przez lata będzie bardzo dobrze przez Brytyjczyków kojarzona.

Drugie miejsce zajął Manchester United. Klub podpisał szereg lukratywnych umów sponsorskich, w tym z Bwin, Santander, Fuji, a przede wszystkim Chevroletem, którego logo w przyszłym sezonie trafi na koszulki mistrzów Anglii.

W zestawieniu znalazły się też marki niezwiązane z Anglią. Na szóstym miejscu jest FC Barcelona, a na siódmym NBA.

Zobacz cały ranking:

1. Igrzyska w Londynie

2. Manchester United

3. Reprezentacja Anglii w rugby

4. Wimbledon

5. Liverpool

6. FC Barcelona

7. NBA

7. Chelsea

9. Tour de France

10. Arsenal

Zobacz wideo
Wiêcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.