Sport.pl
  
Aplikacja Fotball LIVE
  POBIERZ

Reprezentacja Polski. Lewandowski już jak Messi. Kto kupi parasolkę napastnika?

Robert Lewandowski to na pewno ścisła czołówka światowego futbolu. Jednak od dziś równa m.in. Messiemu, Cristiano Ronaldo i Neymarowi także pod innym względem. Polski napastnik również ma własne... logo.
Tydzień temu Robert Lewandowski zaprezentował je ponad półtora milionom osób śledzących go na Instagramie, a w czwartek na "Social Meida Convent" w Gdańsku przedstawił je Tomasz Zawiślak, który przygotowuje strategie dla polskiego napastnika w mediach społecznościowych. Dla zawodnika Bayernu to kolejny element wyróżniający go z rodzimych sportowców i równający do absolutnej światowej czołówki.





W ostatnich badaniach "Pentagon Research" ponad 56 proc. respondentów wskazało na Lewandowskiego jako lidera reprezentacji Polski. Następny w rankingu był Arkadiusz Milik z wynikiem ledwie ośmioprocentowym. Rozpoznawalność spośród osobowości polskiego sportu miał co prawda mniejszą niż Adam Małysz czy Justyna Kowalczyk, ale nadal na ponad 80-procentowym poziomie. Na Facebooku jego oficjalny profil lubi już ponad sześć milionów fanów, na Twitterze, gdzie jest mniej aktywny, nie ma nawet osiemdziesięciu tysięcy śledzących.

Dlatego nawet porażka i przeciętny występ w ćwierćfinale Ligi Mistrzów z Porto nie zmieni tego, że wartość marki Roberta Lewandowskiego tylko rośnie. W ostatnim rankingu najcenniejszych gwiazd polskiego show-biznesu, stworzonym przez magazyn "Forbes", to właśnie on został wyceniony najwyżej. Stawki za użycie wizerunku Lewandowskiego w reklamie mają się zaczynać od miliona złotych.

- Przy popularności Lewandowskiego taka próba monetyzacji jest całkowicie zasadna - tłumaczy Michał Szydlik z agencji reklamowej CzART. - W wypadku sportowców proces tworzenia logo wygląda inaczej niż firm, bo potrzebny jest sukces, który wypromuje np. piłkarza i wokół niego można budować strategię komunikacji, pogłębiającą relację z fanami - dodaje. Chociaż samo wyprodukowanie logo, systemu identyfikacji wizualnej oraz przygotowanie strategii mogło kosztować Lewandowskiego od kilkudziesięciu do kilkuset tysięcy złotych, to znacznie ważniejszy jest konkretny plan jego wykorzystania.

- To logo bardzo dobrze wpisuje się w dotychczasową strategię działania Lewandowskiego. Widać, że ma wokół siebie naprawdę mądre osoby, które wiedzą, jak działać - zaznacza Szydlik. Często jest tak, że logo różnych firm lub instytucji spotyka się z krytycznym odbiorem po premierze. Podczas niedawnego zgrupowania reprezentacji Polski Lewandowski promował nowy kanał komunikacji z kibicami, który również został już "obrandowany".

A jak fachowiec ocenia przedstawione logo? - Marketingowcy siłą rzeczy patrzą inaczej od laików. Z wiedzą, do kogo należy to konkretne logo, możemy powiedzieć, że jest dynamiczne, ma element piłkarski, agresywną kreskę, tę determinację, którą Lewandowski prezentuje na boisku. Dlatego jest udane i dodatkowo nowoczesne - potwierdza Szydlik.

Najciekawszą kwestią jest to, jak zespół Lewandowskiego wykorzysta to logo. Biorąc pod uwagę, że ma on już kontrakt z firmą produkującą sprzęt sportowy, jak również ściśle określone zasady współpracy w klubie, produkcja ubrań może być utrudniona. Tymczasem już tydzień temu, pod postem z logo na Instagramie Lewandowskiego pojawił się link do zagranicznego sklepu internetowego, na którym można kupić sygnowane przez piłkarza... szklanki, obudowy do telefonów i parasolkę. Nie ma ich jeszcze dostępnych na oficjalnej stronie napastnika Bayernu, tak jak jest to w przypadku zagranicznych gwiazd. Od Neymara możemy kupić sofę i notatnik, od Cristiano Ronaldo - czy raczej ze strony jego muzeum! - dostaniemy słuchawki i miniaturę Złotej Piłki. Logo Messiego jest dostępne na wszelkich produktach współpracującej z nim marki odzieżowej. Do tego dochodzą oczywiście występy w reklamach sieci telefonicznych czy linii lotniczych.

Ich marki są z wielu względów warte znacznie więcej - ostatni ranking "Forbesa" gwiazd światowego sportu szacował, że Cristiano Ronaldo "kosztuje" 17 milionów dolarów, a Lionel Messi 12 mln. Jeśli więc kariera Lewandowskiego nie przestanie się rozwijać, wkrótce wartość "RL Unlimited" może wielokrotnie wzrosnąć, choć raczej nie dzięki samej sprzedaży parasolek.

O karierze i pasjach Roberta Lewandowskiego przeczytaj w książce "Pogromca Realu" >>



Którym działaczem PZPN jesteś? [PSYCHOTEST]


Więcej o:
Komentarze (37)
Reprezentacja Polski. Lewandowski już jak Messi. Kto kupi parasolkę napastnika?
Zaloguj się
  • masy

    0

    Ktoś powinien Ronaldo, Messiego, Neymara i Lewandowskiego zabrać na większe wysypisko śmieci. Tam lądują tony takich gadżetów.

  • udaaar

    0

    Powinien teraz zmienić numer na 77

  • tomizami

    0

    strzelcowi bramek w kluczowych meczach reprezentacji należy się logo jak psu kiełbasa.
    dzięki niemy przeżywaliśmy wielkie chwile gdy strzelał kluczowe gole z San Marino i Giblartarem. Na samą myśl że przyszłych eliminacjach być może zawita do nas malta lub
    Andora gdzie lewy pokaże na co go stać dostaję dużego pałera.

  • karo80.0

    Oceniono 8 razy 2

    Samo logo przekombinowane i dziwne, a swoją drogą... czy obydwoje Lewandowscy mają pojęcie co to jest OBCIACH? ;)

  • tece92a

    Oceniono 12 razy 6

    Wygląda,jak logo dżihadzisty.

  • cocks

    Oceniono 4 razy 0

    Uwielbiam go :) ale logo ma spie*****ne.. Upraszczamy, Robert. Szkoda

  • hajzenberg

    0

    Tez kosztowało 90 tys?

  • lukki69

    Oceniono 14 razy 6

    logo godne dywizji ss.;)

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX