Mecz eliminacji mistrzostw świata 2014 Czarnogóra - Polska odbędzie się w piątek o godz. 20.30 w Podgoricy, ale nie zostanie pokazany w otwartej telewizji. Platformy cyfrowe dawały możliwość wykupienia transmisji w systemie pay-per-view za 20 złotych, ale w czwartek popołudniu Cyfra + i Platforma n wstrzymały możliwość składania zamówień - podał Satkurier.pl .
"[...] Wstrzymujemy zamówienia meczu reprezentacji Polski z Czarnogórą w el. MŚ 2014 w systemie PPV. Na chwilę obecną trwają ustalenia co w przypadku już złożonych zamówień i jak tylko otrzymamy potwierdzone informacje w tej sprawie, to poinformujemy w tym temacie." - czytamy w komunikacie Platformy n, który opublikowała na swoim forum. Z przyjmowania zamówień zrezygnowała także Cyfra +, która również anulowała przedmeczowe studio oraz sobotnie powtórki meczu. Sprostowanie ramówki tej stacji przyszło do naszej redakcji mailem o godz. 16.58.
Prawdopodobną przyczyną wstrzymania sprzedaży transmisji są wątpliwości prawne. Jak dowiedział się Sport.pl ze źródeł w TVP, Telewizja Polska ma już jednoznaczne analizy prawne wykazujące, że puszczenie meczu eliminacyjnego reprezentacji Polski w systemie pay-per-view jest niezgodne z Ustawą o Radiofonii i Telewizji. TVP zdecydowała o wystąpieniu w tej sprawie do Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Z naszych informacji wynika, że KRRiTV przychyla się do wniosku, że transmisja pay-per-view meczu Czarnogóra - Polska jest złamaniem ustawy.
- Operatorzy, którzy sprzedają te transmisje, mogą za to słono zapłacić - usłyszeliśmy w TVP.
Zgłoszenia nadal przyjmuje jednak Cyfrowy Polsat, który rozsyła do swoich abonentów sms-y zachęcające do wykupienia transmisji. W otwartym Polsacie w sobotę (godz. 10.50) ma być także pokazany 66 minutowy skrót.
"Przegląd Sportowy" powołując się na nieoficjalne źródła twierdzi, że mecz może zostać pokazany w TVP, która wcześniej nie doszła do porozumienia z firmą Sportfive, czyli marketingowym pośrednikiem PZPN.
Warka jako sponsor polskiej reprezentacji jest zaniepokojona sytuacją, w której miliony Polaków nie zobaczą w kanale otwartym meczu polskiej reprezentacji. Będziemy o tym rozmawiać z naszym partnerem biznesowym, którym jest Sportfive - poinformował "Presserwis" Sebastian Tołwiński, rzecznik prasowy Grupy Żywiec SA.
Zaniepokojony jest też inny sponsor reprezentacji - sieć sklepów spożywczych "Biedronka". Oświadczenie przysłała Anetta Jaworska-Rutkowska, kierownik ds. relacji zewnętrznych Jeronimo Martins Polska SA (właściciel Biedronki): "Pozostając sponsorem reprezentacji do 2014 roku, mamy nadzieję na pozytywne zakończenie negocjacji warunków transmisji ze spotkań drużyny narodowej, tak aby kibice mieli możliwość jej wspierania przed telewizorem. Jednocześnie przygotowujemy się już do najbliższego meczu w Polsce, pomiędzy Polską i Mołdawią".
W sondzie zamieszczonej na portalu Sport.pl zdecydowana większość kibiców (ponad 90%) deklaruje, że nie zamierza płacić za oglądanie meczu w systemie PPV. Kibice wyrażają swoje niezadowolenie także na portalach społecznościowych. Do bojkotu spotkania wzywa m.in. Ogólnopolski Związek Stowarzyszeń Kibiców.