Sport.pl

Wiemy, kto zostanie sponsorem tytularnym Stadionu Miejskiego we Wrocławiu

Artur Brzozowski
23.10.2012 , aktualizacja: 23.10.2012 19:35
A A A Drukuj
Firma Coca-Cola ma zostać sponsorem tytularnym Stadionu Miejskiego we Wrocławiu. Umowa z władzami miasta jest bliska finalizacji. - Rozmowy w sprawie sponsora stadionu są zaawansowane, ale nie mogę ujawnić o jaką firmę chodzi - zaznacza Adam Burak, rzecznik spółki Wrocław 2012, która jest operatorem obiektu.
Koncern Coca-Cola ma wykupić prawa do nazwy wrocławskiego stadionu. Informacje potwierdziliśmy w dwóch, niezależnych źródłach. Rozmowy władz miasta, spółki Wrocław 2012, która jest operatorem obiektu oraz koncernu Coca Cola są finalizowane. Teraz zapada decyzja, czy obiekt będzie się nazywał Coca-Cola Stadion, czy Coca-Cola Arena. Na czwartek zaplanowano finalne spotkanie w sprawie kontraktu. Oficjalna informacja o sponsorze ma być podana w ciągu najbliższych dni.

- Rozmowy w tej sprawie sa bardzo zaawansowane, ale nie mogę ujawnić nazwy firmy o którą chodzi - mówi Adam Burak, rzecznik spółki Wrocław 2012.

Prezes spółki Wrocław 2012 Robert Pietryszyn oraz Paweł Czuma rzecznik wrocławskiego urzędu miejskiego nie odbierali od nas telefonów. Pietryszyn na łamach portalu gazetawrocławska.pl zaprzeczył, że rozmowy są prowadzone.

Jednak z naszych informacji wynika, że w ostatnich dniach ratusz "poszukiwał" pozytywnej informacji, która usunie na dalszy plan miejskie afery związane z dymisją wiceprezydenta Michała Janickiego, sporem z firmą Dynamicon, czy oskarżeniami o nielegalne finansowanie kampanii wyborczej kandydatów prezydenta Dutkiewicza do senatu. Sukcesem ma być właśnie pozyskanie Coca-Coli jako sponsora stadionu. Dlatego negocjacje prowadzone od kilku tygodni zostały przyspieszone.

Coca Cola ma zapłacić za prawa do nazwy 2,5 mln złotych rocznie. Co ciekawe koncern ma już podpisaną umowę na wyłączność sprzedaży swoich napojów na stadionie podczas meczów Śląska - płaci za to milion. Teraz dodatkowo "dorzuci" półtora miliona i stanie się tytularnym sponsorem sportowej areny.

Wszystko wskazuje, że w ramach umowy Coca-Cola zapewni sobie także prawo wyłączności na sprzedawanie napojów podczas wielkich imprez organizowanych we Wrocławiu przez miasto - na przykład podczas Sylwestra w Rynku, czy wielkich koncertów muzycznych. Reklamy koncerny mają też zawisnąć na największych budynkach należących do miasta i jego spółek.

Tylko dwa z polskich stadionów mają komercyjnych sponsorów tytularnych. W Warszawie stadion Legii to Pepsi Arena - prawa do nazwy sprzedano za 6 mln zł. rocznie w 2011 roku. Z kolei w Gdańsku koncern PGE płaci przez 5 lat po 7 mln zł rocznie, za to że obiekt nazywa się PGE Arena.

Pierwszym klubem w Polsce, który sprzedał prawa do nazwy stadionu było Zagłębie Lubin. Od 2009 roku obiekt nosił nazwę Dialog Arena. Dialog płacił klubowi dwa miliony złotych rocznie. Jednak w minionym roku umowa się skończyła, a firma nie podpisała nowej.

Zobacz więcej na temat:

Skomentuj:
Zaloguj się

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX