Sport.pl
  
Aplikacja Fotball LIVE
  POBIERZ

Akcja "Banan" w mediach społecznościowych zaplanowana przez agencję PR-ową

"Bananowe zamieszanie" w mediach społecznościowych po tym, jak owoc ten został rzucony z trybun w Daniego Alvesa, okazało się perfekcyjnie zaplanowaną akcją PR-ową. Informację taką zdradza przedstawiciel brazylijskiej agencji Loducca, która pracowała na zlecenie Neymara.
Guga Ketzer z agencji PR-owej zaprzecza jednak zdecydowanie, jakoby także zaplanowane było rzucenie samym bananem z trybun stadionu Villarreal. To spontaniczne zachowanie kibola uruchomiło tak naprawdę kampanię, która opracowana została po meczu Barcelony w Granadzie, który odbył się 12 kwietnia.

Podczas tego meczu także dochodziło do rasistowskich incydentów wobec Neymara, więc on i jego ojciec postanowili zgłosić się do agencji PR-owej o pomoc. Jej pracownicy wymyślili akcję, której celem miało być znalezienie sposobu na negatywne okrzyki i gesty z trybun. PR-owcy wspólnie z piłkarzem wymyślili więc hashtag "#SomosTodosMacacas", który oznacza "WszyscyJesteśmyMałpami".

- Stwierdziliśmy, że najlepszy sposób to sprawienie, by kibice nie robili tego ponownie. Cały pomysł polegał na tym, że jeśli ktoś rzuci bananem, to Neymar go zje - opowiada Ketzer w rozmowie z brazylijskimi mediami. Wtedy jednak do akcji wkroczył Dani Alves, który jak zapewnia przedstawiciel agencji, nie wiedział nic o akcji przygotowywanej przez jego firmę i Neymara.

- Timing był idealny - tłumaczy Ketzer. - Neymar miał to zrobić, ale zachowanie Alvesa było ogromnym zaskoczeniem. Gdy to on zjadł banana, zdecydowaliśmy się ruszyć z kampanią - dodaje Brazylijczyk. Na Instagramie Neymara pojawiło się wtedy zdjęcie z jego synem i bananem.

Akcja ta szybko rozprzestrzeniła się w mediach społecznościowych i dała ogromny odzew na wszelkie rasistowskie zachowania na stadionach. Piłkarze, celebryci oraz inni użytkownicy internetu wrzucali na swoje konta na Instagramie, Facebooku i Twitterze zdjęcia z bananami, a w akcję włączyli się także czytelnicy Sport.pl - zobacz galerię zdjęć z bananami >>

Ketzer dodaje na koniec, że próba umniejszenia znaczenia tego ruchu tylko z powodu działań agencji jest tak samo bezsensowna jak sam kibic, którzy rzuca banana: - Czemu mamy nie pomagać takiej idei? Przecież nic nie sprzedajemy. Neymar chciał pokazać absurd samego rasizmu i to mu się udało.

A czy ciebie razi to, że akcja "Banan" została zaplanowana przez agencję PR-ową? Czy może cel jest tak szczytny, że rzeczywiście pomoc profesjonalistów jest tu jak najbardziej na miejscu? Czekamy na wasze opinie w komentarzach pod tekstem.

Więcej o:
Komentarze (56)
Akcja "Banan" w mediach społecznościowych zaplanowana przez agencję PR-ową
Zaloguj się
  • bocheno17

    Oceniono 289 razy 251

    Moim zdaniem zachowanie Alvesa o wiele więcej pomogło w walce z rasizmem niż te wszystkie zdjęcia z bananami. To Dani tak naprawdę pokazał bezsens zachowania tego typa co w niego rzucił owocem, a reszta tylko okazuje mu internetowe wsparcie...A jeżeli nic nie wiedział o zaplanowanej akcji, to tym większy szacunek. Jak się zapewne okaże, zjedzenie jednego banana podziała lepiej niż zamykanie części stadionu :)

  • stilonek

    Oceniono 165 razy 153

    za wszystkim stoi chiquita

  • jep23

    Oceniono 154 razy 88

    Czyli jesli u nas ktoś rzuci rolkę papieru toaletowego na boisko,
    to jakis piłkarz powinien się podetrzeć?

  • gutek1948

    Oceniono 92 razy 58

    Cel jak najbardziej szczytny i to, że akcja została "przygotowana" faktycznie nie umniejsza jej wydźwięku... Choć wydaje mi się, że agencja lepiej zrobiłaby, siedząc cicho bo spontaniczne reakcje są zdecydowanie bardziej cenione przez odbiorców, niż te wykreowane. Tak czy owak, 'okejka' za działanie w słusznej sprawie.

  • kk.warszawa

    Oceniono 84 razy 40

    Super akcja!!!!!!!!!!!
    Wszyscy, którzy mówią NIE rasizmowi robią dobrą robotę, niezależnie od tego w jaki sposób.
    Człowiek, który poniża innego człowieka tylko dlatego, że urodził się inny od niego jest głupi.
    Nie zawsze zły, bo bardzo często nie zdaje sobie sprawy z własnej ignorancji, jest głupi.
    Może takie zachowania osób znanych pomoże w zrozumieniu tego problemu.

  • yarloman

    Oceniono 43 razy 23

    Nie ma problemu to go stwórzmy , problem jest ale nie dość wyrazisty , to go spotęgujmy . To jest kreowanie rzeczywistości . Dziś banan , jutro zabójstwo na tle narkotyków, pojutrze zobojętnienie na problem . Damy się nabrać raz, później uznamy że wszystko może stać się kreacją PR .

  • kopia1234

    Oceniono 27 razy 17

    wprowadzić zakaz wnoszenia bananów na stadiony

  • kibleg

    Oceniono 44 razy 12

    A nawet gdyby to po co o tym mówić? Akcja wspaniała! Wyciąganie takich informacji na światło dzienne nawet gdyby były prawdziwe jest bez sensu.

  • franka1968

    Oceniono 38 razy 10

    Żeby zaistnieć już jakiś idiota wymyślił że akcję zaplanowano! Czysty idiotyzm i takimi intrygami možna wszystko zniekształcič. Tak tylko postępują polscy parlamentarzyści bo nie można ich nazwać politykami.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX