Eliminacje MŚ. Rekordowa oglądalność bitwy o Rosję. Mecz Polska - Czarnogóra hitem TV

To była najwyższa oglądalność meczu Polaków w tych eliminacjach. Decydujące o awansie na mundial starcie z Czarnogórą oglądało przed telewizorami prawie 9,5 mln widzów. Teraz spotkania reprezentacji Polski przechodzą z Polsatu do TVP.

Spotkanie pokazywane było na antenach otwartego Polsatu i Polsatu Sport. Śledziło je średnio 9,43 miliona widzów. To dało obu stacjom udziały w rynku wynoszące 60%. Znaczy to, że więcej niż co drugi Polak, siedzący przed odbiornikiem, oglądał w niedzielny wieczór spotkanie ekipy Adama Nawałki. Bardzo dobrze obejrzało się też długie, pomeczowe studio prezentowane na antenie kodowanego Polsatu Sport, chociaż wielu widzów narzekało, że stacja Zygmunta Solorza zamiast pokazywać fetę ze Stadionu Narodowego, zaprezentowała długi blok reklamowy.

To był ostatni mecz tych eliminacji w grupie E i najchętniej oglądane spotkanie ze wszystkich 10 jakie rozegrali Polacy. Do tej pory największą widownię zgromadziło starcie z 11 listopada 2016 roku między Rumunią i Polską (8,5 mln widzów). Najmniej, bo niecałe 6 milionów, obejrzało ostatni, wyjazdowy mecz z Armenią.

Mecz Polski z Czarnogórą był też ostatnim spotkaniem reprezentacji pokazywanym w najbliższym czasie na antenach Polsatu. Prawa do jesiennych i wiosennych spotkań towarzyskich biało-czerwonych rozgrywanych w oficjalnych terminach FIFA i UEFA ma TVP. Publiczny nadawca ma też prawo pierwokupu ewentualnych meczów wyjazdowych organizowanych poza oficjalnymi datami światowej federacji.   

Warto dodać że na antenach TVP będzie pokazywany też sam mundial w Rosji. W praktyce zatem przez najbliższy rok Roberta Lewandowskiego i spółkę będziemy śledzić u nadawcy z Woronicza.

Jak zdradził jednak szef sportu w Polsacie Marian Kmita, jego stacja rozmawia z TVP na temat odkupieniu części praw do najbliższych MŚ. - Na razie nie mamy praw do Mundialu, ale jest szansa na to, że pojedziemy do Rosji nie tylko jako kibice – oznajmił. Mistrzostwa rozpoczynają się 14 czerwca 2018 roku.

Oglądalność el. MŚ 2018:

- Armenia – Polska (5,93 mln widzów)

- Kazachstan - Polska (6,1 mln widzów)

- Dania - Polska (6,6 mln widzów)

- Polska - Kazachstan (7 mln widzów) 

- Polska - Armenia (7,2 mln widzów)

- Polska - Dania (7,24 mln widzów)

- Czarnogóra - Polska (7,74 mln widzów)

- Polska - Rumunia (7,99 mln widzów)

- Rumunia - Polska (8,5 mln widzów)

- Polska – Czarnogóra (9,43 mln widzów)

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.