Shanghai International Circuit według Heidfelda

Kolega Roberta Kubicy z teamu BMW Sauber opisuje sposób jazdy po torze Shanghai International Circuit, na którym w niedzielę odbędzie się wyścig o Grand Prix Chin.

Witam, nazywam się Nick Heidfeld i zapraszam na okrążenie po torze, na którym odbywa się Grand Prix Chin.

To stosunkowo nowy tor. Jest naprawdę przyjemny, szczególnie pierwszy zakręt. Jest dość łagodny, pokonuje się go z dużą prędkością, po czym trzeba wyhamować do pierwszego biegu, aby pokonać kolejny zakręt. Kolejny pokonuje się na drugim biegu, ale przy wychodzeniu należy natychmiast przyspieszyć do piątego przed następnym ostrym zakrętem. Jest na nim dość wąsko, co daje dobrą okazję do wyprzedzania.

Za nim ponownie przyspieszamy. Następny zakręt w lewo wymaga dobrze wyważonego samochodu. Właściwie przejeżdżając ten zakręt możemy się zorientować, czy bolid jest właściwie przygotowany. Trzeba przy wyjściu z następnego zakrętu w prawo jechać jak najbliżej wewnętrznej, żeby przygotować się do następującego po nim skrętu w lewo. Trzeba trzymać się odpowiedniej linii jazdy, żeby jak najszybciej uzyskać maksymalną prędkość i przejechać kolejny zakręt po wewnętrznej, aby udało się utrzymać prędkość aż do kolejnego ostrego zakrętu, który pokonujemy na pierwszym biegu.

Następny zakręt nie jest specjalnie interesujący, w odróżnieniu, od następującego po nim zakrętu w prawo. Według mnie, to jest najcięższy dla opon zakręt w całym cyklu Formuły 1. W zeszłym roku wielu kierowców miało na tym zakręcie poważne problemy. Jeśli masz tu kłopoty z oponami, musisz bardzo uważać, żeby jadący za tobą kierowca cię nie wyprzedził.

Następnie wyjeżdżamy na długą prostą. Jedzie się nią na siódmym biegu, można tu osiągnąć prędkość aż do 320 km/h. Po niej redukujemy do pierwszego biegu - kolejny zakręt jest bardzo ciasny. I już zbliżamy się do ostatniego zakrętu przed prostą startową. Jest on dość trudny, ponieważ musisz ocenić, jak przejechać krawężnik na szczycie zakrętu. Tak naprawdę dużo zależy od ustawień samochodu - czy jedzie się po krawężniku delikatnie czy nie.

Copyright © Agora SA