Jarosław Hampel - sylwetka

Od kilku lat kreowany na następcę Tomasza Golloba. Mimo młodego wieku (22 lata) ma już spore doświadczenie ligowe - debiutował w 1998 r. w barwach Polonii Piła, jeździł w angielskim Ipswich, regularnie startuje też w lidze szwedzkiej. Pochodzi ze Śmigla pod Lesznem, zaczynał na minitorze w Pawłowicach. Już w momencie debiutu wielu fachowców wróżyło mu dużą karierę. Sylwetką na torze bardzo przypominał bowiem słynnego Duńczyka Erica Gundersena.

Prawdziwy przełom w jego karierze to rok 2002, kiedy trafił do Atlasu Wrocław. W ubiegłym sezonie na torze w szwedzkiej Kumli wywalczył tytuł indywidualnego mistrza świata juniorów.

Hampel nie ma wrogów w środowisku żużlowym. To dlatego, że często wspomagał swoim sprzętem kolegów, nawet z innych klubów. W ubiegłym sezonie na jego silnikach jeździł w lidze Tomasz Gapiński z Piły, a Grzegorz Walasek z Włókniarza Częstochowa właśnie na sprzęcie Hampela, znanego w środowisku jako "Mały", ścigał się w meczu decydującym o mistrzostwie Polski. Walasek podziękował mu jeszcze podczas meczu, przed kamerami Polsatu Sport. "Dzięki, "Mały"! Ty wiesz, za co" - powiedział.

Pozasportowe zainteresowania Hampela to muzyka spod znaku Linkin Park i Limp Bizkit. Na Balu Żużlowca organizowanym przez branżowy "Tygodnik Żużlowy" Hampel przyznał, że ogólnie impreza mu się podoba, tylko muzyka trochę mu nie pasuje. Na sali dominowały bowiem taneczno-dancingowe rytmy.

Za żużlowymi sukcesami Hampela stoi też świetny tuner Duńczyk Flemming Graversen, z którym współpracuje od ponad roku. Na jego silnikach ściga się także wielu innych żużlowców, m.in. świetny Norweg Rune Holta. W ubiegłym roku na GP w Bydgoszczy Hampel (startował tam z dziką kartą) nie mógł jednak skorzystać ze swojego najlepszego sprzętu. W Poznaniu ukradziono bowiem busa Graversena z nowymi silnikami właśnie dla niego i Holty. Zaginiony sprzęt się odnalazł, ale podobno kosztowało to 2,5 tys. euro... - Nie będę się wdawał w takie szczegóły. Było za późno, by te silniki zamontować, a poza tym nie mogłem ich sprawdzić na treningu. Pewniej czułem się więc, jadąc na starych - wyjaśniał wówczas Hampel.

Copyright © Agora SA