WRC 2016 bez Citroena

W Rajdowych Mistrzostwach ¦wiata w przysz³ym sezonie miejsc w fabrycznych zespo³ach uby³o. Z WRC, na rok, wycofuje siê Citroen. A to oznacza, ¿e w 2016 roku Robert Kubica fabryczny autem nie pojedzie.

W czwartek Citroen og³osi³, ¿e w 2016 roku nie wystawi fabrycznego zespo³u w mistrzostwach ¶wiata, ale zamierza powróciæ na 2017 rok z nowym samochodem. - Nigdy nie ukrywali¶my, ¿e jeste¶my ¿ywo zainteresowani przepisami, które wchodz± w 2017 roku i ca³y zespó³ jest zmotywowany tym wyzwaniem. Cieszymy siê, ¿e dano nam woln± rêkê, by¶my zrobili jeszcze bardziej spektakularne auto - mówi³ Yves Matton, szef Citroen Racing.

W 2016 roku Citroen stawia na po¿egnanie z WTCC i trzeci mistrzowski tytu³, a w rajdach bêdzie pilotowa³ program FIA Junior WRC, bêdzie obecny w WRC2, ale w najwy¿szej klasie zespo³u fabrycznego nie wystawi. Oficjalnym powodem jest skupienie siê na aucie na 2017 rok, ale wp³yw mia³a te¿ zmiana kalendarza rajdów na przysz³y rok.

W sezonie 2016 imprez bêdzie 14 (do tej pory by³o 13), bo dochodzi Rajd Chin. Wielu zespo³om tak rozbudowany kalendarz siê nie podoba, przed wszystkim ze wzglêdu na koszty. Citroen nale¿a³ do najg³o¶niejszych krytyków poszerzenia cyklu, a tak¿e tego, ¿eby ostatnim rajdem by³ odleg³y Rajd Australii.

Wycofanie siê Citroen z mistrzostw ¶wiata konstruktorów oznacza, ¿e liczba miejsc w fabrycznych zespo³ach na przysz³y rok znacz±co siê zmniejszy³a. Ca³y cykl przejad± Volkswagen, Hyundai i M-Sport. W dwóch pierwszych zespo³ach wszystkie miejsca s± ju¿ obsadzone, Malcolm Wilson, szef M-Sportu, decyzji, kto poprowadzi jego Fordy Fiesta WRC, jeszcze nie podj±³ i siê z ni± nie spieszy.

Dla Roberta Kubicy decyzja Citroena to raczej definitywne zamkniêcie tematu startów w WRC w aucie fabrycznym w 2016 roku, chyba ¿e miejsce zaoferuje mu M-Sport. Na to jednak szanse s± ma³e. Jakie mo¿liwo¶ci ma Polak, by utrzymaæ kontakt z WRC? Wszystko zale¿y oczywi¶cie od bud¿etu, ale na ten moment najbardziej prawdopodobny wydaje siê ograniczony do kilku rajdów program startów autem prywatnym. A to oznacza prawdopodobnie czê¶ciowy powrót Kubicy na tory wy¶cigowe.

Gdyby teamy F1 by³y zespo³ami pi³karskimi... [ZOBACZ]

Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.