Sport.pl

Dani Sordo: Kubica jest większym profesjonalistą niż Raikkonen, ale sporo ryzykuje

Robert ma wiele zalet, ale zawsze jeździ na limicie i ryzykuje wypadkiem. We Francji widziałem jego punkty hamowania i byłem przerażony - mówi hiszpański kierowca Hyundaia, z którym Polak walczył w Rajdzie Francji o czwarte miejsce. - Jest mi przykro, Kubica zasłużył na ten wynik - dodaje.
Aplikacja Sport.pl walczy w konkursie. Pomożecie?

W wywiadzie dla hiszpańskiego dziennika AS Dani Sordo wraca do Rajdu Francji i rywalizacji z Robertem Kubicą. Polak zaczął zmagania spokojnie, ale w sobotę stopniowo przedzierał się do pierwszej piątki, a wieczorem jego strata do zajmującego czwarte miejsce Hiszpana zmalała do 0,9 sekundy. - Staram się naciskać, ale wiem, że Kubica szybko się zbliża. Jestem zaskoczony i muszę naciskać, żeby utrzymać go z tyłu - mówił z szacunkiem kierowca Hyundaia, który w mistrzostwach świata startuje od 11 lat.

Sordo nie zdołał się obronić przed świetnym tempem Polaka - Kubica w niedzielę wygrał pierwszy odcinek specjalny i szybko przeskoczył rywala w generalce. Mając bezpieczną przewagę, na ostatnim oesie wypadł jednak z trasy i marzenia o najlepszym wyniku w karierze trzeba odłożyć do kolejnych zawodów. Ostatecznie to Hiszpan zajął czwarte miejsce.

"Ma wiele zalet, ale ryzykuje"

- Było mi przykro z powodu tego, co się stało podczas Rajdu Francji. Powiedziałem o tym Robertowi, zasłużył na to miejsce po świetnej walce - mówi Hiszpan.

- On ma wiele zalet, ale zawsze jeździ na limicie i ryzykuje wypadkiem. We Francji widziałem jego punkty hamowania i byłem przerażony - opisuje styl jazdy Kubicy Sordo. Polak już w Formule 1 był jednym z najpóźniej hamujących kierowców, co także wzbudzało szacunek rywali.

- W porównaniu z Kimim Raikkonenem (fiński kierowca jeździł w WRC przed dwa sezony podczas przerwy od startów w F1 - przyp. red.) Robert jest dużo większym profesjonalistą. Wydaje mi się, że zarywa noce, oglądając nagrania z onboardów, żeby wszystko zapamiętać. Kiedyś ktoś mi powiedział, że w symulatorze Mercedesa potrafił pracować od 21 do ósmej rano. Bez przerwy - dodaje.

W połowie asfaltowy, w połowie szutrowy Rajd Hiszpanii startuje 24 października. Relacje na żywo w Sport.pl i aplikacji Sport.pl LIVE.

To właśnie na niego zwrócone były oczy milionów fanów programu "Top Gear". Przeczytaj jego historię >>

WRC. Dziewięć startów Kubicy na efektownych zdjęciach


Czy Kubica zajmie w tym sezonie miejsce w pierwszej piące?
Więcej o:
Komentarze (120)
Dani Sordo: Kubica jest większym profesjonalistą niż Raikkonen, ale sporo ryzykuje
Zaloguj się
  • zagenator

    Oceniono 751 razy 577

    dajesz gosciu. zwykły ze mnie "Janusz", a nie żaden fan WRC, ale imponuje mi, jak dostajesz po tyłku i jak mimo tego pokazujesz wszystkim środkowy palec. choćbyś miał sie jeszcze rozwalić 89734 razy, nie przestawaj robić tego co robisz.
    a każdemu smykowi pytającego "jak wypadł Kubica" odpowiadam "Lepiej, niż ty wypadniesz przez całe swoje życie".

  • homesicalien

    Oceniono 356 razy 282

    Może kiedyś się przełamie i lepiej wyczuje granicę ryzyka. Lepszy taki nieustraszony Kubica, który celuje wysoko niż asekuracyjny mistrz drugiej dziesiątki.

  • pomysl777

    Oceniono 314 razy 234

    Ludzi z takim talentem i taka pasja nie da sie oceniac, ich mozna jedynie podziwiac!

  • sylenth

    Oceniono 274 razy 212

    dziewczyna, z która aktualnie się spotykam ma punkty hamowania w okolicach piersi

  • stary.gniewny

    Oceniono 56 razy 44

    To jakieś insynuacje. Robert nigdy nie hamuje.

  • ehtarr

    Oceniono 136 razy 44

    Na Rajdzie Polski punkt hamowania miał gdzieś między rostbefem a antrykotem. Krowy też były przerażone tymi punktami.

  • wyjadacz_parkietuf

    Oceniono 73 razy 29

    Z tymi punktami hamowowania Kubica nadal jest myślami w F1.... Nie dziwota więc, że kierowcy serii WRC są przerażeni. Mam nadzieję, że Robert wreszcie to kiedyś pojmie...

  • facio60

    Oceniono 64 razy 26

    Tłumacząc na ludzki język (szczególnie takim jak "zaganator"), to co powiedział Hiszpan, brzmi mniej więcej tak:
    Kubica to dobry kierowca, ale żeby być na topie, jeździ dużo powyżej granicy ryzyka, czego nie potrzebują inni wielcy. Rywalizacja z Robertem była ciężka, ale tradycyjnie Polak wypadał tak, że wypadł. Niemal każdy manewr hamowania był zbyt późny w stosunku do okoliczności i inni wielcy kierowcy rajdowi nigdy by sobie na to nie pozwolili w trosce o własne życie.
    Raikkonen nie jest akurat wybitną postacią w F1.
    Wisi mi, ile małolaty i tępogłowi dadzą mi minusów.
    Najlepiej od razu napiszcie, że gdybym miał kontuzjowaną rękę, to ciekawe jakbym jechał (odpowiadam więc od razu, że nie pchałbym się do żadnego sportu, w którym ograniczoność motoryczna obniżałaby moje możliwości), co osiągnąłem (jestem zadowolony z życia i nie mam potrzeby ryzykować swoim życiem).

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX