Sport.pl

F1. Wracają restarty z pól startowych

Duże zmiany w Formule 1. Od początku sezonu 2015 znikają lotne restarty - po zjechaniu samochodu bezpieczeństwa bolidy będą ustawiać się na starcie i wznawiać wyścig ?z miejsca?. Zmieniona zostanie także konstrukcja samochodów.
FIA przegłosowała zmianę obniżonych nosów bolidów, które przed startem sezonu 2014 wzbudziły wielkie kontrowersje. Samochody, które kształtem przypominają mrówkojady, okrzyknięto jednymi z najbrzydszych w historii. Obniżone nosy miały podwyższyć poziom bezpieczeństwa przy zderzeniach, jednak te założenia się nie sprawdziły.

Najciekawsze zmiany dotyczą neutralizacji - do tej pory po wjechaniu samochodu bezpieczeństwa na tor lotny restart wyścigu następował po tym, jak safety car zjeżdżał do boksów. Teraz bolidy będą się zatrzymywać na starcie i wznawiać wyścig zgodnie z procedurami obowiązującymi na starcie.

Od tej zasady są dwa wyjątki - lotne restarty nadal będą obowiązywać, jeśli do neutralizacji dojdzie na dwóch pierwszych lub pięciu ostatnich okrążeniach. Zmiany mają urozmaicić wyścigi i dać kierowcom więcej szans na wyprzedzanie.

Kierowcy będą mieli także do dyspozycji mniej silników - w tym sezonie na jednego kierowcę przypada pięć jednostek napędowych, od nowego tę liczbę zmniejszono do czterech.

W ramach dalszego obniżania kosztów przedsezonowe testy mają odbywać się tylko na europejskich torach.

Najszybsze i najpiękniejsze kobiety w motosporcie [ZDJĘCIA]


Zdjęcie RRS EQUIPMENT Buty zamszowe rajdowe FIA Zdjęcie Sparco Kask WTX-5H black (FIA) 003304N Zdjęcie Zeszyt pilota inter-rally PRO pacenote WRC 100 stron
RRS EQUIPMENT Buty zamszowe... Sparco Kask WTX-5H black (F... Zeszyt pilota inter-rally P...
Sprawdź ceny » Sprawdź ceny » Sprawdź ceny »
źródło: Okazje.info


Więcej o:
Komentarze (25)
F1. Wracają restarty z pól startowych
Zaloguj się
  • naprawdetrzezwy

    Oceniono 187 razy 179

    To dobre zmiany.
    Mam jeszcze parę propozycji i udostępniam je właścicielom tego cyrku gratis:

    Nieparzyste okrążenia nie mogą pochłonąć więcej niż 1,42 kg paliwa, chyba że poprzednie parzyste zużyło mniej niż 1,39, wtedy co drugie nieparzyste może zużyć 1,52 kg paliwa, o ile przepływ paliwa na okrążeniu, na którym ustaliło się czas podczas walki o Pole Position, był niższy niż 87 kg na godzinę, pod warunkiem, że kierowca przynajmniej 2 razy zakwalifikował się do III rundy kwalifikacji i waży mniej niż 66,6 kg.
    OCZYWIŚCIE tylko wtedy, jeśli w poprzednim sezonie zaoszczędził tyle paliwa, by być w pierwszej piątce oszczędnych zespołów, licząc zużycie w litrach.
    I jeśli kierowca wyrobi się w tych normach, to będzie mógł użwać supermiękkiej mieszanki podczas kwalifikacji wyścigu będącego trzecim wyścigiem po tym, w którym zawodnik był najbliżej rekordowego czasu okrążenia w wyścigu poprzedzającym ten, w którym zawodnik zespołu będącego w klasyfikacji bezpośrednio powyżej zespołu danego zawodnika zajął miejsce 5-11.

    Dzięki temu reguły będą jaśniejsze, co podniesie atrakcyjność rywalizacji.

  • mariusz_1234

    Oceniono 81 razy 63

    Duże zmiany???? Kolejne bzdury F1. Ten wyścig kosiarek zrobił się wyścigiem EKO1 (Ekologia). Dziś kierowca otrzymuje polecenie od zepołu że 4 okrążenia ma jechać na pół gazie bo za dużo zużywa paliwa i nie może wyprzedzać!!! Jak kierowca nie może już wyprzedzać do za dużo spali paliwa to już nie jest to F1 to jest EKO 1. Nic to już nie ma wspólnego z formułą F1. Jak już chcą zmienić przepisy odnoścnie SC to powinny puszczać samochody z taką różnicą z jaką mieli na ostatnim okrążeniu.

  • sufjan

    Oceniono 46 razy 42

    To jakaś karykatura wyścigów. Niedługo pewnie zwyciężcy wrzucą wór kartofli do bagażnika, żeby przypadkiem nie wygrał dwa razy z rzędu. Bo przecież będzie nudno.

  • i-65

    Oceniono 32 razy 32

    Ależ ja się cieszę, że byłem w poprzedniej dekadzie na trzech wyścigach!!! Ostatnio wolę oglądać starocia na YouTube niż relacje tegorocznego sezonu... W tym FIA są coraz głupsi bogacze...

  • bruthal

    Oceniono 17 razy 15

    A gdyby tak co 10 okrążeń 2 trzeba by pokonywać siłą mięśni?
    Da się tam chyba jakieś pedały zainstalować? A za 2 - 3 lata w ogóle zlikwidować silniki. Nareszcie o wygranej decydowały by tylko i wyłącznie umiejętności kierowców.

  • mlekas

    Oceniono 11 razy 11

    może by tak w połowie cyklu kierowcy zamieniali się bolidami - najsłabsi wsiadają do aktualnie najlepszych w klasyfikacji i odwrotnie. Może wtedy się dowiemy kto naprawdę jest dobrym kierowcą?!

  • dustypopylacz

    Oceniono 6 razy 6

    Bernd Maylander chyba jest za młody na emeryturę?

  • lech2011

    Oceniono 6 razy 6

    Duże zmiany w F1! Będą większe emocje, bo wracają restarty z pól startowych

    Restarty F14, to będą emocje !

  • kleklektyk

    Oceniono 7 razy 5

    Ciekawe kiedy o zwycięstwie będzie decydował rzut kostką. Albo SMS-owe głosowanie kibiców. Może w ogóle szkoda wyrzucać kasę na F1, skoro tak fajnie, łatwo i tanio można ją zastąpić grą planszową?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX