Adam Małysz w rajdach - specjalny dział Sport.pl ?
Numery przydzielane kierowcom przez organizatorów świadczą o tym, jak oceniane są ich szanse w południowoamerykańskim rajdzie. - To nie tylko prestiż, ale i ułatwienie. Każdy z czołowej dziesiątki, nawet jeśli będzie miał dużą stratę na trasie, to i tak ma prawo do następnego etapu startować jako jeden z pierwszych - tłumaczy Hołowczyc. A start w czubie stawki ułatwia jazdę, choćby przez to, że traci się mniej czasu na mijanie maruderów
Do tej pory najniższe numery były zarezerwowane przede wszystkim dla kierowców fabrycznego teamu Volkswagena. Zespół z Wolfsburga wygrywał trzy ostatnie Dakary, ale w 2012 r. nie wystartuje. Dlatego 301. - od tego zaczynają się auta - naklei na drzwiach Giniel de Villers z RPA. To zwycięzca z roku 2009 r., gdy rajd przeniesiono z Afryki do Ameryki Płd.
Jadący autem mini countryman Hołowczyc z belgijskim pilotem Jeanem-Marc Fortinem ma też bardzo wysoki numer, bo 304. Debiutujący Adam Małysz (Mitsubishi Pajero) startujący z doświadczonym pilotem Rafałem Martonem - na siedem wyścigów ukończył trzy - ruszy z numerem 372.
W tej edycji rajdu nikt nie otrzymał, przynajmniej na razie, numeru 300., od którego w poprzednich edycjach zaczynała się lista kierowców.
Rajd Dakar 2012 wystartuje 1 stycznia przyszłego roku z Mar del Plata w pobliżu Buenos Aires. Na metę w Limie kierowcy dojadą 15 stycznia. Na listach startowych jest 471 załóg. Po raz pierwszy, odkąd w 2009 r. imprezę przeniesiono do Ameryki Południowej, trasa nie jest pętlą, a prowadzi ze stolicy Argentyny, przez Chile, do stolicy Peru.
Motocykle: Jakub Przygoński, Jacek Czachor, Marek Dąbrowski. Samochody: Krzysztof Hołowczyc/Jean-Marc Fortin (Belgia), Adam Małysz/Rafał Marton, Albert Gryszczuk/Michał Krawczyk, Piotr Baupre/Jacek Lisicki. Quady: Łukasz Łaskawiec, Rafał Sonik, Maciej Albinowski. Ciężarówki: Grzegorz Baran/Wojciech Białowąs/Ernest Górecki (529), Robert Szustkowski/Jan Robert