Sport.pl

Polska Liga Koszykówki ma sponsora - Tauron Basket Liga na play-off

Tauron Polska Energia S.A. został sponsorem tytularnym Polskiej Ligi Koszykówki. - Umowę podpisaliśmy na dwa miesiące, ale rozmawiamy o zasadach współpracy w kolejnym sezonie - mówi prezes PLK Jacek Jakubowski.
Sport.pl typuje pierwszą rundę play-off »

Według informacji Sport.pl umowa jest warta 500 tys. złotych. - Pieniądze zostaną przeznaczone na bieżącą działalność ligi, a także na spłatę zaległości wobec współpracowników - powiedział Jakubowski.

PLK ma także wykorzystać środki od sponsora na dofinansowanie transmisji telewizyjnych z decydujących meczów play-off w regionalnych pasmach TVP Info. - Warunkiem podpisania umowy ze strony Taurona było minimum 15 transmisji ze spotkań play-off. Mecze pokazane zostaną w TVP Sport, ale prowadzimy też rozmowy z ośrodkami regionalnymi - poinformował prezes PLK.

Jakubowski mówił: -Rozmowy z Tauronem tuż po EuroBaskecie 2009 rozpoczął prezes PZKosz Roman Ludwiczuk. Ja je finalizowałem. Obie strony uznały, że play-off to najlepszy moment na wejście umowy w życie, choć zgadzam się, że tego typu sponsoring najbardziej zasadny jest od początku sezonu.

- Tauron szykuje się jednak do wejścia na giełdę i zależy mu na promocji marki. Obecność w nazwie ligi to najlepszy nośnik medialny, a play-off to najbardziej medialna część rozgrywek - tłumaczył intencje sponsora Jakubowski. Na konferencji prasowej w Warszawie nie było przedstawiciela Taurona.

Umowa obowiązuje na dwa miesiące, ale PLK rozmawia już z Tauronem o dłuższej współpracy. - Po play-off sponsor przeanalizuje korzyści ze współpracy pod kątem medialności i oglądalności ligi, ale już rozmawiamy o zasadach współpracy w kolejnym sezonie - wyjaśnił prezes PLK.

Warunkiem Taurona znów będzie umowa z telewizją - obecna z TVP kończy się w tym sezonie. - Rozmawialiśmy z innymi stacjami, ale chcemy kontynuować współpracę z TVP - zapowiedział Jakubowski. - Częste zmiany partnera medialnego nie służyły ostatnio lidze. Kibice przyzwyczajają się do możliwości oglądania danej ligi w danym kanale. TVP może zagwarantować PLK tzw. pakiet wartości dodanych, czyli obecność w serwisie sportowym po "Wiadomościach" lub magazynach sportowych, a ponadto ma pasma regionalne.

- Rozmawialiśmy z Polsatem, ale siatkówka zabiera tam tak dużo czasu antenowego, że bylibyśmy skazani na transmisje w późnych godzinach wieczornych. To nam nie odpowiada - powiedział Jakubowski.

Tauron to pierwszy sponsor tytularny od czasu Dominet Banku, z którym umowa wygasła półtora roku temu. Wcześniej PLK sponsorowała Era, a także Lech.

We wtorek ruszył play-off Tauron Basket Ligi. Tytułu mistrzowskiego po raz szósty z rzędu broni Asseco Prokom Gdynia.

Sport.pl typuje pierwszą rundę play-off PLK »


Więcej o: