Wspólny plan The Crew i WKK: Futboliści będą szukać koszykarzy

Dwa wrocławskie kluby - The Crew i Wrocławski Klub Koszykówki - łączą siły i powołują agencję marketingu sportowego, która będzie promowała m.in. koszykówkę i futbol amerykański.

Wiemy, że Wrocławski Klub Koszykówki i firma SuperBol, będąca właścicielem m.in. The Crew Wrocław oraz grupy cheerleaderek Sista Crew, łączą siły i otwierają profesjonalną agencję marketingu sportowego. Konferencję prasową, podczas której dojdzie do oficjalnego podpisania dokumentów i ogłoszenia współpracy, zaplanowano na końcówkę marca. Oficjalnie informacji tych nie chce potwierdzić nikt w WKK i w The Crew, gdyż wszystko na razie utrzymują w tajemnicy.

Agencja, której nazwa ma brzmieć WKKSB, będzie specjalizowała się w promocji futbolu amerykańskiego i koszykówki. W tym celu wykorzystany zostanie potencjał firmy prowadzonej przez biznesmena Przemysława Koelnera oraz kontakty i możliwości, jakimi dysponuje Lowell Hussey, szef SuperBol, były wiceprezes kompanii medialnej Time Warner. Chodzi między innymi o możliwość wyszukiwania i ściągania do Polski zawodników koszykarskich bezpośrednio w USA.

Gracze ci mieliby docelowo trafiać do Śląska Wrocław, którego odbudowę na poziomie ekstraklasy zapowiedzieli Koelner oraz władze miasta. W poszukiwaniach talentów pomóc mają Amerykanie Aki Jones i Mark Philmore - gracze The Crew, którzy podczas nauki na uniwersytetach w Stanach Zjednoczonych oprócz futbolu amerykańskiego uprawiali także koszykówkę.

Agencja ma także zajmować się organizacją eventów, które będą przyciągały fanów i mają spowodować szum medialny. Z naszych informacji wynika, że planuje się zapraszanie gwiazd muzycznych, udział w nich będą brali też koszykarze i futboliści.

Jednak specjalizacja WKKSB w obszarze koszykówki i futbolu amerykańskiego nie oznacza wcale zamknięcia się na inne dyscypliny. Jeśli znajdą się chętni, agencja jest w stanie współpracować z innymi dyscyplinami niezależnie od tego, czy będzie to piłka nożna, czy sporty motorowe.

Byłoby to już drugie ścisłe nawiązanie współpracy pomiędzy klubami z różnych dyscyplin sportowych we Wrocławiu. Na początku tygodnia kooperację rozpoczęły Devils, KSB i Kosynierzy, kluby reprezentujące niszowe dyscypliny: lacros, baseball i również futbol amerykański. Wspólnie mają one szukać m.in. sponsorów. Działania WKK i SuperBol oraz stworzenie agencji marketingowej są jednak ewenementem na skalę Polski. Mało tego, są rzadko spotykanym zjawiskiem w dużo lepiej rozwiniętych promocyjnie i marketingowo Stanach Zjednoczonych.

Przypominamy, że jeden z partnerów agencji, Lowell Hussey, jest znany z nieszablonowego podejścia do promocji i marketingu. W ostatnim czasie ogłosił, że zwróci pieniądze za zakupione karnety na mecze The Crew, jeśli prowadzona przez niego drużyna nie zdobędzie mistrzostwa kraju.

Innym pomysłem SuperBol jest zaangażowanie wspomnianych już Aki Jonesa i Marka Philmore'a w produkcje filmowe. Jones wystąpił w komedii "Wojna Żeńsko-Męska", a Philmore u boku Jana Nowickiego, Danuty Stenki i Macieja Stuhra zagrał w filmie kostiumowym "Daas".

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.