Sport.pl

Pogoda na wakacje - jaki trening na zewnątrz?

Pogoda w wakacje 2018 zapowiada się upalnie, ale burzowo. Według prognozy długoterminowej, tegoroczne lato będzie obfite w deszcze. Warto więc wykorzystać ciepłe i bardziej pogodne dni na trening w plenerze. Jaki trening sprawdzi się najlepiej?

Trening w plenerze

Treningi w plenerze to świetne urozmaicenie regularnych ćwiczeń na sali treningowej. Jeśli chcesz skorzystać z pogody i urozmaicić swoje treningi, to zacznij ćwiczyć na zewnątrz. Co prawda lato 2018 zapowiada się deszczowo, ale nie znaczy to, że nie znajdą się w tym czasie pogodne dni. Sport w plenerze to również świetne rozwiązanie na aktywne spędzenie czasu na wakacyjnym wyjeździe. Jeśli zaplanowałaś urlop i chcesz być cały czas aktywna, to zabierz ze sobą gumy oporowe i trenuj na plaży!

Foto: Katarzyna JarzębskaFoto: Katarzyna Jarzębska www.bellarte.pl

Plan treningowy na wakacje

Lato w tym roku będzie bardzo ciepłe. Mimo opadów, warto wykorzystać ten czas produktywnie. Sport na świeżym powietrzu naładuje cię pozytywną energią, a słońce pozwoli uzupełnić niedobory witaminy D. To połączenie przyjemnego z pożytecznym. Oto nasza propozycja na trening w plenerze, jedyne czego potrzebujesz, to guma mini band.

Odwodzenie nogi do boku z mini bandsOdwodzenie nogi do boku z mini bands Myfitness.pl

1. Odwodzenie nogi na boki

Załóż gumę mini bands pod kolana. Stań prosto, a ręce oprzyj na biodrach. Wykonaj lift do boku. Noga podporowa powinna być delikatnie ugięta, a noga ćwicząca - mocno napięta. Odwodź ją energicznym ruchem i powoli wracaj do pozycji wyjściowej. 

Przysiad z mini bandamiPrzysiad z mini bandami Myfitness.pl

2. Przysiad z mini bandami

Załóż gumy tuż nad twoimi kolanami. Stań w rozkroku na szerokość bioder. Wykonaj przysiad, cały czas napinając gumę. Pamiętaj, aby mieć plecy proste i nie pochylać się do przodu. 

Mini BandMini Band Agnieszka Matracka

3. Odwodzenie ręki w podporze przodem

Ustaw się w pozycji podporu przodem - jak do pompek. Guma powinna cały czas znajdować się na Twoich nadgarstkach. Następnie przysuwaj raz jedną, raz drugą rękę na boki.

Unoszenie bioder w odwrotnej pozycji podporu z mini bandamiUnoszenie bioder w odwrotnej pozycji podporu z mini bandami Myfitness.pl

4. Unoszenie bioder w odwrotnej pozycji podporu z mini bandami

Gumy cały czas pozostają nad kolanami. Przyjmij pozycję odwrotnego podporu. Usiądź na macie, ręce oprzyj za sobą, a stopy postaw przed sobą równolegle, tak by guma była cały czas napięta. Unieś biodra do góry, mocno zepnij pośladki i powoli opuść do dołu, nie dotykając maty.

Mini BandMini Band Agnieszka Matracka

5. Odwodzenie rąk na boki

To ćwiczenie jest nieco podobne do poprzedniego. Jednak tym razem ugnij ręce w stawach łokciowych i trzymaj łokcie jak najbliżej tułowia. Następnie rozciągaj gumę, odwodząc ręce na boki.

Więcej o: