Sport.pl

Reklamy z Super Bowl 2018. Gwiazdy 'Stranger Things' i 'Gry o Tron', kontrowersje w związku z Martinem Lutherem Kingiem

Philadelphia Eagles wygrali 41:33 z New England Patriots w Super Bowl. W przerwach w grze toczyła się inna bitwa - na reklamy. Firmy płaciły ponad 5 mln dol. za 30 sekundowy spot. W tym roku było mniej polityki, za to więcej humoru i nostalgii. Kontrowersję wzbudziła reklama z nawiązaniem do przemowy Martina Luthera Kinga, a w spotach nie zabrakło największych gwiazd jak Cindy Crawford, Petera Dinklage'a czy Morgana Freemana.
Super Bowl Super Bowl STEVEN SENNE/AP

Ponad 5 mln dol. za 30 sekund

Jednym z elementów Super Bowl, o których się najwięcej mówi przy okazji Super Bowl to reklamy. Największe telewizyjne widowisko świata w najbogatszym kraju globu staje się wielką areną pojedynku na najatrakcyjniejsze i najbardziej niezwykłe reklamy. Największe firmy przygotowują na ten dzień premierowe spoty. W tym roku cena za 30 sekund przekroczyła 5 mln dolarów. W ubiegłym roku telewizja Fox, która pokazywała mecz, zarobiła na reklamach 534 mln dolarów ze spotów nadawanych podczas meczu oraz w programie przed i po nim.

Kontrowersje w związku z przemową Martina Luthera Kinga

Fala krytyki spadła na markę Ram, która do spotu promującego model ich pickupa wykorzystała fragmenty przemowy Martina Luthera Kinga Jr. Po pierwsze, ze względu na napięcia na tle rasowym w USA, a po drugie, przemowa sprzed 50 lat krytykowała też m.in. nadmierne wydatki na samochody. Właściciel marki, Fiat Chrysler Automobiles U.S., w oświadczeniu zaznaczył, że przy produkcji reklamówki konsultował się z przedstawicielami Martina Luthera Kinga Jr.

Doritos z nawiązeniem do "Gry o Tron"

Gwiazda "Stranger Things" David Harbour w reklamie płynu do prania Tide

Cindy Crawford w reklamie Pepsi

Cristiano Ronaldo w reklamie Optimum

Hit od NFL

Jednym z tegorocznych hitów była reklama przygotowana przez samą NFL. Gwiazdy New York Giants Odel Beckham Jr. oraz Eli Manning trenują okazywanie radości po przyłożeniu do muzyki z 'Dirty Dancing'.

Gwiazdy promują Australię

Australijska organizacja turystyczna przygotowała spot, który ma zachęcić Amerykanów do podróży na Antypody. Do reklamy podeszła nietypowo, sugerując, że powstaje sequel filmu Krokodyl Dundee. W filmiku zagrali: Danny McBride, Chris Hemsworth, Hugh Jackman, Margot Robbie, Russell Crowe, Isla Fisher, Ruby Rose, Liam Hemsworth, Jessica Mauboy i Luke Bracey.

Budweiser

Marka piwa Budweiser w swoim spocie na piwie nie skupia się w ogóle, a na społecznej odpowiedzialności biznesu. Do melodii znanej piosenki 'Stand by Me' przygotowano spot o tym, jak firma dostarcza wodę do miejsc dotkniętych klęskami żywiołowymi.

T-Mobile promuje równość

Steven Tyler w reklamie samochodu Kia Stinger

Wzruszająca historia Lauren Woolstencroft w reklamie Toyoty

Gwiazda "Przyjaciół" David Schwimmer w spocie Skittles

Więcej o:
Komentarze (16)
Reklamy z Super Bowl 2018. Gwiazdy 'Stranger Things' i 'Gry o Tron', kontrowersje w związku z Martinem Lutherem Kingiem
Zaloguj się
  • 4v

    Oceniono 7 razy 5

    Chyba oglądałem inne reklamy.... Gdyż z całą pewnością największe kontrowersje wzbudził spot, w którym reklamował się kościół scjentologów. O czym tutaj ani słowa.

  • niezrzeszony1

    Oceniono 6 razy 4

    Ameryka uczy świat, że wszystko jest na sprzedaż, a M. L. King skończył jako sprzedawca samochodów.

  • jxl82

    Oceniono 6 razy 2

    Brakuje tylko filmiku z "Gładkim Mattim" o Polskich obozach

  • tk

    Oceniono 1 raz 1

    Na co czekają panie ze zdjęcia nr 1?

  • pepe2-3

    Oceniono 1 raz 1

    W dziale sport rywalizacja reklam...
    Posrało was już doszczętnie...

  • kresedebarg

    Oceniono 3 razy 1

    no a gdzie Korona Królów ?

  • tpdlagier

    0

    Jakoś cieniutko w tym roku. Dla czystej zabawy oglądałem reklamy z Super Bowl, ale jakoś ani nic zabawnego ani pomysłowego tym razem. Smutnawo

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX