Sport.pl

Futbol amerykański. 50 tysięcy podpisów ma zwrócić uwagę sponsorów

Minimum 50 tysięcy podpisów pod petycją chcą zebrać władze klubów oraz fani futbolu amerykańskiego w Polsce. Cel? Pokazanie sponsorom, że w naszym kraju ten sport cieszy się sporą popularnością.
Kolejny pomysł promocji futbolu amerykańskiego przedstawiają władze wrocławskiego klubu The Crew oraz sympatycy tego sportu w Polsce. Tym razem w celu zwiększenia popularności tej ciągle niszowej w naszym kraju dyscypliny, najwierniejsi fani i kilkunastu graczy zbierają podpisy pod specjalnie przygotowaną petycją. Dokument jest dostępny w serwisie www.petycjeonline.pl i do piątkowego popołudnia miał już ponad 300 podpisów.

Granicą, do której chcą dobić organizatorzy akcji jest 50 tysięcy sygnatur. Oprócz popularyzacji futbolu, istotnym jest także kwestia dotarcia do sponsorów i pokazania im na papierze, że futbol amerykański wychodzi z niszy i staje się dyscypliną coraz bardziej rozpoznawalną, a na trybunach panuje świetna atmosfera.

- Podkreślę to co mówiłem już nie raz. Do pierwszego stycznia 2020 roku futbol amerykański będzie w Polsce sportem numer jeden! Ruch w interesie już się rozpoczął, ale wiele osób w biznesie i w rządzie jeszcze tego nie zauważyło. I właśnie z powodu sport, który jest obecnie najszybciej rozwijającym się w Polsce sportem amerykańskim, jest nieco zagłodzony. Środki, które są przekazywane na sport często trafiają do miejsc, w których pomoc nie jest potrzeba lub też zwrot z inwestycji jest niewielki. Stworzenie petycji to dobry ruch z naszej strony. Uważamy, że mamy szansę aby pozyskać pieniądze od sponsorów i jeszcze szybciej i skuteczniej rozwijać futbol amerykański w Polsce i powiedzieć - nie ignorujcie nas, jesteśmy już silni i stajemy się coraz silniejsi - mówi Lowell Hussey, właściciel firmy SuperBol i jeden z inicjatorów akcji.

Dotarcie do sponsorów dzięki ruchowi obywatelskiemu, ma też otworzyć możliwość znalezienia partnera, będącego w stanie wspomóc organizację tegorocznego finału PLFA, który odbędzie się na stadionie OWLS Bielawa.

W inicjatywach społecznych podobnego rodzaju królują przede wszystkim mieszkańcy Stanów Zjednoczonych. Amerykanie potrafią zebrać setki tysięcy podpisów pod petycjami, które dotyczą przywrócenia ich ulubionego serialu na antenę. Głośnym echem odbiła się także akcja fanów Michaela Jacksona, którzy nie chcieli by telewizja Discovery emitowała materiał o autopsji i tym co były przyczyną śmierci gwiazdy pop.

Jedną z najbardziej znanych stron, które organizują podobne akcje kibiców jest SportsFans.org. Obecnie w serwisie tym można znaleźć petycję dotyczącą uratowania sezonu w lidze NFL, której podobnie jak NBA grozi lockout. Inną z inicjatyw Sports Fans Coalition - bo tak nazywa się grupa, która założyła serwis - jest protest przeciwko pobieraniu opłat za tworzone przez ligę statystyki. Fani nie chcą bowiem, aby ta sytuacja negatywnie wpłynęła na bardzo popularne w USA gry z cyklu fantasy sport.

Odpowiedzialny za projekt Lowell Hussey zasłynął już w tym roku innym bardzo głośnym pomysłem, który odbił się szerokim echem w środowisku futbolu amerykańskiego. Hussey, były wiceprezes Time Warner, zagwarantował zdobycie mistrzostwa kraju przez drużynę The Crew. Jeśli do tego nie dojdzie, Amerykanin z własnej kieszeni odda pieniądze wszystkim, którzy kupili karnety na mecze The Crew.

Więcej o: