Sport.pl

Super Bowl. W tym roku reklamy chwytają za serce. Która najlepsza?

Przy okazji Super Bowl najwięcej, oprócz o samym meczu, mówi się o reklamach. Reklamodawcy płacili po 4,5 miliona dolarów, by móc wyświetlić 30-sekundowy spot przy Super Bowl, i prześcigali się w pomysłach, jak na dłużej pozostać w pamięci widzów.
O meczu będzie głośno jeszcze przez kilka dni, a jak będzie z reklamami? Magazyn "Billboard" ocenił, że tegoroczne reklamy raczej nie zostaną na długo w pamięci, ale przynajmniej obyło się bez skandalicznych wpadek jak w poprzednich latach. W tym roku po protestach wstrzymano emisję jednego ze spotów firmy hostingowej GoDaddy.com.

Nie wiadomo, czy reklamy wyświetlane przy okazji Super Bowl mają bezpośrednie przełożenie na wyniki reklamodawcy, ale wyścig jak co roku jest bardzo zacięty. W niedzielę Amerykanie zobaczyli m.in. reklamę awokado, myśliwca niewidzialnego dla radarów oraz jak zwykle napakowane gwiazdami spoty firm motoryzacyjnych, telekomunikacyjnych czy firm ubezpieczeniowych. Która reklama była najlepsza, to jak zawsze sprawa dyskusyjna. Wiadomo natomiast, która była najgorsza. Niechlubny tytuł zdobył spot Nationwide (ubezpieczenia).



- To najbardziej depresyjna reklama, jaką w życiu widziałem. Zmarłe dziecko na Super Bowl? Zwolnijcie swoją agencję reklamową. Potem zatrudnijcie ją ponownie, każcie oglądać tę reklamę 50 razy i znów zwolnijcie - napisał na portalu Yahoo.com Jay Busbee.

T-Mobile

Reklama firmy telekomunikacyjnej T-Mobile z udziałem Kim Kardashian, nawiązująca do zamiłowania celebrytki do robienia sobie selfie.



Esurance



Reklama Esurance z Bryanem Cranstonem, który wciela się w swoją postać z "Breaking Bad.

Kia

Pierce Brosnan reklamuje nowy model SUVa marki Kia.



Squarespace

Jeff Bridges w reklamuje serwis Squarespace, a przy okazji promuje swój album "Jeff Bridges Sleeping Tapes."



NoMore.org

Mocna reklama społeczna o problemie przemocy domowej.



Budweiser

Wzruszająca reklama piwa Budweiser z uroczym szczeniakiem w roli głównej.



BMW

Reklama elektrycznego modelu i3 marki BMW z udziałem Katie Couric i Bryanta Gumbela.



Mercedes

Reklama nowego Mercedesa AMG GT nawiązująca do bajki o wyścigu żółwia z królikiem. Żółw znalazł sposób by być szybszym i jeszcze poderwać dziewczynę królika.



Carl's Jr.

21-letnia modelka Charlotte McKinney reklamuje hamburgery z ekologicznej wołowiny.



Snickers

Danny Trejo w reklamie Snickersa.



Reebok

Reklama Reeboka, która oddaje hołd ciężko trenującym sportowcom, także amatorom.



Skechers

Reklama obuwia Skechers z gwiazdą baseballa Petem Rosem.



McDonald's

McDonald's tą reklamą rozpoczął specjalną promocję w USA z nową formą płatności.



Avocados from Mexico

Byłe gwiazdy NFL Doug Flutie i Jerry Rice w pierwszym drafcie w historii w reklamie awokado.



Northrop Grumman





Mountain Dew Kickstart





Always #LikeAGirl





Lexus





Toyota





Victoria's Secret





Clash of Clans





T-Mobile





Esurance

Reklama Esurance z aktorką Lindsay Lohan w roli głównej.



Game of War





Więcej o:
Komentarze (29)
Super Bowl. W tym roku reklamy chwytają za serce. Która najlepsza?
Zaloguj się
  • ref-lex

    0

    Bezdyskusyjnie najlepsza reklama byla przeurocza, lapiaca za serce "Lost Dog" reklamujaca piwo Budweiser. Wszystkie prawie byly malymi dzielami sztuki.

  • czemublokujecie_mikonto

    Oceniono 12 razy 0

    Reklamy lexusa są dosyć piękne, szkoda, że autko jest brzydkie.
    Zdecydowanie jednak najlepszą reklamą jest reklama NATIONWIDE !

  • wiecej.niz.jedno.zwierze

    Oceniono 14 razy 0

    A jak jest opinia Jaya Busbee na temat kursu franka?

  • owca888

    Oceniono 1 raz 1

    Droga redakcjo,
    ja tylko zauważę, że bajka jest o ZAJĄCU i żółwiu ( mistrza La Fontaine'a zresztą).
    Ale żeby to wiedzieć, trzeba było uważać na lekcjach.
    Nawet nie chce wam się sprawdzić. Muł.

  • emeralda

    Oceniono 1 raz 1

    Kim Kardishan, famous person. Uśmiałam się.

  • misterpink

    Oceniono 1 raz 1

    jezuuuu obejrzałam wszystkie, pora sie leczyć

  • homesicalien

    Oceniono 8 razy 2

    Clash Of Clans naprawdę trafiło "w punkt". Są mikropłatności, ale nie na tyle nachalne, by zniechęcić do gry. A jednak na tyle są kuszące, by stać było wydawcę gry na reklamę za 9mln z Neesonem. Nie jest to może żadna strategia wysokiej klasy, ale jako gierka multiplayer na komórkę dobrze wyważona.

  • allinall

    Oceniono 7 razy 3

    Wiecie dlaczego Super Bowl nigdy nie przyjmie się w europie ? A no dlatego że wygląda to tak ! Pięć sekund meczu (przepychania -przyłożenia albo przebieg 10 yardów) a 20 sekund reklamy ..! i tak aż do końca spektaklu . KUU... NIE DA SIE TEGO OGLADAC !!! Prawie wszyscy moi znajomi patrzą a ja nie mogę bo zaliczył bym rzut butelką piwa w televizor ...

  • nultub

    Oceniono 7 razy 5

    To jest bardzo dobra reklama. Jesteście pewni, że Amerykanie ja krytykują? Oglądam NFL i różnych społecznych reklam jest sporo. Raczej w Europie mamy jakieś lęki przed tego typu reklamami. Amerykanie wcale nie są tak głupi, jak się myśli. Proste pytanie dla Europejczyka - gdzie leży stan Washington? Oczywiście wszystko jest w sieci. Ale proszę spróbować tak z głowy. A potem zastanowić się, co Amerykanina obchodzi położenie geograficzne Polski?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX