Sport.pl

Super Bowl. W tym roku reklamy chwytają za serce. Która najlepsza?

Przy okazji Super Bowl najwięcej, oprócz o samym meczu, mówi się o reklamach. Reklamodawcy płacili po 4,5 miliona dolarów, by móc wyświetlić 30-sekundowy spot przy Super Bowl, i prześcigali się w pomysłach, jak na dłużej pozostać w pamięci widzów.
O meczu będzie głośno jeszcze przez kilka dni, a jak będzie z reklamami? Magazyn "Billboard" ocenił, że tegoroczne reklamy raczej nie zostaną na długo w pamięci, ale przynajmniej obyło się bez skandalicznych wpadek jak w poprzednich latach. W tym roku po protestach wstrzymano emisję jednego ze spotów firmy hostingowej GoDaddy.com.

Nie wiadomo, czy reklamy wyświetlane przy okazji Super Bowl mają bezpośrednie przełożenie na wyniki reklamodawcy, ale wyścig jak co roku jest bardzo zacięty. W niedzielę Amerykanie zobaczyli m.in. reklamę awokado, myśliwca niewidzialnego dla radarów oraz jak zwykle napakowane gwiazdami spoty firm motoryzacyjnych, telekomunikacyjnych czy firm ubezpieczeniowych. Która reklama była najlepsza, to jak zawsze sprawa dyskusyjna. Wiadomo natomiast, która była najgorsza. Niechlubny tytuł zdobył spot Nationwide (ubezpieczenia).



- To najbardziej depresyjna reklama, jaką w życiu widziałem. Zmarłe dziecko na Super Bowl? Zwolnijcie swoją agencję reklamową. Potem zatrudnijcie ją ponownie, każcie oglądać tę reklamę 50 razy i znów zwolnijcie - napisał na portalu Yahoo.com Jay Busbee.

T-Mobile

Reklama firmy telekomunikacyjnej T-Mobile z udziałem Kim Kardashian, nawiązująca do zamiłowania celebrytki do robienia sobie selfie.



Esurance



Reklama Esurance z Bryanem Cranstonem, który wciela się w swoją postać z "Breaking Bad.

Kia

Pierce Brosnan reklamuje nowy model SUVa marki Kia.



Squarespace

Jeff Bridges w reklamuje serwis Squarespace, a przy okazji promuje swój album "Jeff Bridges Sleeping Tapes."



NoMore.org

Mocna reklama społeczna o problemie przemocy domowej.



Budweiser

Wzruszająca reklama piwa Budweiser z uroczym szczeniakiem w roli głównej.



BMW

Reklama elektrycznego modelu i3 marki BMW z udziałem Katie Couric i Bryanta Gumbela.



Mercedes

Reklama nowego Mercedesa AMG GT nawiązująca do bajki o wyścigu żółwia z królikiem. Żółw znalazł sposób by być szybszym i jeszcze poderwać dziewczynę królika.



Carl's Jr.

21-letnia modelka Charlotte McKinney reklamuje hamburgery z ekologicznej wołowiny.



Snickers

Danny Trejo w reklamie Snickersa.



Reebok

Reklama Reeboka, która oddaje hołd ciężko trenującym sportowcom, także amatorom.



Skechers

Reklama obuwia Skechers z gwiazdą baseballa Petem Rosem.



McDonald's

McDonald's tą reklamą rozpoczął specjalną promocję w USA z nową formą płatności.



Avocados from Mexico

Byłe gwiazdy NFL Doug Flutie i Jerry Rice w pierwszym drafcie w historii w reklamie awokado.



Northrop Grumman





Mountain Dew Kickstart





Always #LikeAGirl





Lexus





Toyota





Victoria's Secret





Clash of Clans





T-Mobile





Esurance

Reklama Esurance z aktorką Lindsay Lohan w roli głównej.



Game of War





Więcej o:
Komentarze (29)
Super Bowl. W tym roku reklamy chwytają za serce. Która najlepsza?
Zaloguj się
  • hirvi1

    Oceniono 65 razy 61

    Trzeba im było puścić "Smutny autobus":P

  • hanusinamama

    Oceniono 63 razy 45

    Oczywicie ze "szczęsliwy naród amerykanski" nie chce oglądać dołujących reklam, nie wazne ze u nich najwiecej zieci ginie własnie w domu w tak głupi sposób jak utobnięcie w wannie (bo mama zostawiła roczne dziecko w wannie) czy zatrucie chemikaliami.

  • zet_over

    Oceniono 55 razy 29

    gratulacje dla Nationwide, za reklamę społeczną! Przy takiej widowni i przy takim komercyjnym show...genialna sprawa i ważny problem. (reszta jak zwykle próbowała sprzedać cokolwiek). Maserati miało jeszcze fantastyczną reklamę w 2014.

  • 0roman0

    Oceniono 11 razy 9

    Mam wrażenie że jednak firma osiągnęła sukces. Wszyscy mówią o jej reklamie i co za tym idzie o samej firmie. Nawet w Polsce gdzie mało kto słyszał o tej firmie.
    A sama reklama nie jest zła. Całkiem dobrze zrealizowana i mająca w sobie ważny przekaz społeczny. Przypomina że musimy opiekować się i zapewniać bezpieczeństwo dzieciom. Licho nie śpi.
    Zastanawiam się jaka reklama zrealizowana w Polsce mogłaby konkurować z tymi z Super Bowl? Nic nie przychodzi mi do głowy.

  • nultub

    Oceniono 7 razy 5

    To jest bardzo dobra reklama. Jesteście pewni, że Amerykanie ja krytykują? Oglądam NFL i różnych społecznych reklam jest sporo. Raczej w Europie mamy jakieś lęki przed tego typu reklamami. Amerykanie wcale nie są tak głupi, jak się myśli. Proste pytanie dla Europejczyka - gdzie leży stan Washington? Oczywiście wszystko jest w sieci. Ale proszę spróbować tak z głowy. A potem zastanowić się, co Amerykanina obchodzi położenie geograficzne Polski?

  • zerozer52

    Oceniono 13 razy 5

    Po prostu tandeta.

  • zalep

    Oceniono 9 razy 5

    Reklama T-Mobile czy D-Mobile?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX