Sport.pl

6 treningów, podczas których nie będziesz się nudził

Antigravity, burleska, wakeboarding, trampolina, aquacycling, twerkout. Szukasz pomysłu na urozmaicenie treningu? Sprawdź koniecznie nasze propozycje na najbardziej szalone ćwiczenia
Kadra Polski w skokach na trampolinie Kadra Polski w skokach na trampolinie Fot. Kacper Kubiak / Agencja Gazeta

Trening na trampolinach

Prawdziwym hitem sezonu może okazać się fitness na trampolinach. W czym tkwi tajemnica sukcesu? To zajęcia bardzo dynamiczne, dla osób o niezłej kondycji. Jest tu wszystko, co powinno być na fitnessie: szybka, głośna muzyka, pozytywna energia, charyzmatyczni instruktorzy i przede wszystkim dobra zabawa. Bo na fitness chodzi się nie tylko dla pięknej sylwetki, ale też po to, by rozładować stresy nagromadzone w ciągu dnia i po prostu się wyluzować.

Zajęcia na trampolinach pozwalają spalić zbędne kilogramy w sposób przyjemny i bezpieczny. Dzięki sprężynom lub gumom zamontowanym w trampolinach nie obciążamy stawów, jak choćby przy bieganiu po mieście. Poza tym te zajęcia dają radość. Bo czy jest ktoś, kto nie chciałby znów poczuć się jak dziecko i beztrosko skakać sobie na trampolinie?

Twerkout by Domi Twerkout by Domi Twerkout by Domi

Twerkout

rusz się

TwerkOut to połączenie fitnessu i tańca twerk, czyli potrząsania pupą. Domi Śliwińska, autorka tej metody treningu, zapewnia, że daje on niezły wycisk!

Jest to trening cardio połączony z elementami wzmacniania, tańca oraz stylu TWERK.

Doskonale ujędrnia, rzeźbi ciało, a przy okazji poprawia kondycję. Po nim poczujesz się pewniej i zaczerpniesz radość z bycia sobą!

Anna Skura, Roxy, Oh Lala Anna Skura, Roxy, Oh Lala Anna Skura, Roxy, Oh Lala

Wakeboarding

"Z deską pod pachą każdy wygląda jak milion dolców"

Wakeboard to połączenie nart wodnych, surfingu i snowboardingu. Jest to sport ekstremalny, ale nie trzeba się go bać! Jeśli nie dla ciebie są akrobacje w powietrzu czy skakanie na platformach, to możesz spokojnie pływać po tafli wody i też się świetnie bawić!

Podstawowe czynności, które musisz opanować, to wstawanie i ruszanie. Wstajesz z pozycji siedzacej z wody lub skaczesz z platformy. Najważniejsze jest odpowiednie zachowanie w momencie kiedy widzimy, że lina zaczyna się napinać i zaraz będziemy ruszać. Wtedy napinamy mięśnie rąk i trzymamy bar blisko ciała na wysokości pasa. Gdy zaczyna nas ciągnąć to ciężar ciała przenosimy na tyną nogę i trzymając przy sobie bar wstajemy z jednoczesnym wyprostowaniem deski w kierunku płynięcia.

Nauka jazdy trwa zazwyczaj około... 15 minut. Najważniejsze są próby w wodzie. Pamiętaj o tym, że jednocześnie z wyciągu korzysta jedna osoba. Dzięki temu nauka przebiega w sposób indywidualny. Kiedy kursant się przewróci, istruktor zatrzymuje wyciąg, podpływa do leżącego w wodzie i pozwala mu wstać z wody i kontynuować pływnie. Jeszcze jedno - żeby uprawiać wakeboarding, nie musisz umieć pływać.

Zacznij dzień od szklanki wody z cytryną

Holmes Place Poland Antigravity Fitness Team Holmes Place Poland Antigravity Fitness Team Holmes Place Poland Antigravity Fitness Team, materiały prasowe

Antigravity- ćwiczenia wbrew grawitacji

Biustonosz sportowy New Balance [TEST]

Antigravity fitness to niezwykłe ćwiczenia, które łączą w sobie elementy fitnessu, jogi, stretchingu, a nawet tańca. Wykonywane są na specjalnych podwieszanych hamakach, które redukują wpływ grawitacji na nasze ciało, czyniąc je jeszcze bardziej spektakularnymi i wyjątkowymi.

Zajęcia rozpoczynają się od rozgrzewki, która zdecydowanie odbiega od jej standardowych form. Instruktor zachęca do energicznego poruszania hamakiem, rytmicznego bujania biodrami i wymachów rękami na podobieństwo latających ptaków. Sama rozgrzewka już wywołuje uśmiech na wszystkich twarzach zapowiadając, że czeka nas po prostu dobra zabawa, a nie katorżniczy trening.

Kluczem do wykonania wszystkich figur jest skupienie, opanowanie i utrzymanie równowagi. Dzięki koncentracji można powoli zawieszać się na hamakach i wykonywać coraz bardziej śmiałe i skomplikowane ruchy. Kiedy już poczujesz się pewnie, z łatwością przyjdzie "latanie" czy nawet "stawanie na głowie"! Gdy minie pierwsza ekscytacja, powoli można przejść w stan odprężenia. Kolejno rozluźniając poszczególne partie ciała, uspokajając oddechy i skupiając się tylko na sobie - to wszystko do góry dogami!

Aquacycling Aquacycling AW Aquacycling M.S CHACINSCY

Aquacycling- spinning w wodzie

Sylwia Szostak. Motywacja z Facebooka. GALERIA

Aquacycling to zajęcia kardio prowadzone w wodzie. Łączy elementy aquaerobiku oraz ćwiczeń na rowerze stacjonarnym. Jest doskonały na odchudzanie - spalamy od 800 do nawet 1200 kcal podczas 45 minut.

Zajęcia Aquacycling kierowane są do wszystkich, bez względu na wiek czy poziom zaawansowania. W wodzie nasze ciało waży nawet 90% mniej niż na lądzie, dzięki czemu w zajęciach mogą brać udział jednocześnie osoby wytrenowane oraz te, które walczą z niechcianymi kilogramami i są dopiero na początku drogi do uzyskania dobrej formy.

Zaczyna się od rozgrzewki. Na początku jest miło, lekko i przyjemnie, choć z czasem zaczyna się doceniać opór wody. Ten, który ona stawia, jest głównym czynnikiem wpływającym na efektywność treningu. Dzięki niemu mięśnie pracują intensywnie i nie ma jakiegokolwiek ryzyka wystąpienia kontuzji. Odciążane są także stawy oraz kręgosłup, dlatego w takich zajęciach mogą uczestniczyć nawet osoby po urazach. Aquabike pełni również funkcję rehabilitacyjną, ma zastosowanie w terapii. Pozwala skrócić czas rekonwalescencji po przebytych zabiegach i operacjach (np. biodra lub kolana) oraz pomaga usprawnić pracę serca, układu krążenia i oddechowego, zapobiegając np. chorobom nadciśnienia.

Tak jak w przypadku każdej aktywności fizycznej, chodzi przede wszystkim o zdrowie, lepsze samopoczucie, poprawę sylwetki, kondycji, utratę zbędnych kilogramów, eliminację cellulitu oraz ochronę przed chorobami serca. Najlepsze jest to, że trening jest realizowany w przyjemny sposób, ponieważ ćwiczenia w wodzie mają zupełnie inny charakter. Podczas jazdy na rowerze wodnym pracują wszystkie większe grupy mięśniowe. Nie mamy tu takżew do czynienia z uczuciem gorąca i lejącego się potu, towarzyszącym ćwiczeniom na "sucho". Woda przyjemnie chłodzi, daje orzeźwienie i nie czujemy tak szybko zmęczenia.

10 faktów o wodzie, o których nie miałeś pojęcia

Burleska, Dita Von Teese Burleska, Dita Von Teese facebook.com

Burleska- fitness z elementami striptizu

Jak balet wpływa na ciało? Misty Copeland: baletnica nowej generacji

Definicja burleski zmieniała się na przestrzeni lat. Niegdyś pod tym terminem kryły się kabaretowo-teatralne popisy tancerek, parodiujące poważne tematy. Burleska od samego początku doprawiona była zmysłowym tańcem - choć nie była aż tak erotyczna jak w późniejszych latach. Zawsze bardzo dosadna (niekiedy nawet wulgarna), bardziej stanowiła przezabawny spektakl niż ociekający seksem striptiz. Współcześnie, zainspirowana stylistyką pin-up girls, klimatem retro i musicalem, stanowi ekscytujące, taneczne show z uwodzicielskimi ruchami, gestami oraz elementami striptizu.

Burleska to teatr tańca i pochwała kobiecości. Każda z uczestniczek zajęć poznaje swoje ciało, odkrywa w sobie kobiecość, delikatność, grację i zmysłowość. Staje się tancerką, będącą częścią opowieści w stylu rewiowym, musicalowym. Kobietą świadomą siebie i swojej kobiecości, mającą dystans do swojego ciała. Ta zmysłowa technika zyskuje coraz większą popularność z upływem lat. Od kiedy burleska zawitała do klubów fitness, każda z nas może stać się uczestniczką zmysłowego show. To świetna zabawa, która nie tylko pomaga spalić kalorie, ale również wymodelować sylwetkę i zwiększyć świadomość własnego ciała.

Nie są to typowe zajęcia fitness, ani trening taneczny. Podczas zajęć uczestniczki opanowują sztukę uwodzenia oraz piękno delikatnych, spokojnych, kobiecych ruchów, czasami też bardzo energicznych i drapieżnych.

Zajęcia taneczne wymagają jednak nie lada wysiłku - są zatem doskonałym sposobem na utratę zbędnych kilogramów i wymodelowanie sylwetki. Poprawiają kondycję i koordynację ruchową. Tańcząc rzeźbimy ciało, szczególnie te partie ciała, na których kobietom najbardziej zależy - wzmacniamy mięśnie nóg, pośladków i ramion.

Przede wszystkim jednak fitness/taniec z elementami striptizu to świetna zabawa, która dodaje pozytywnej energii. Ze względu na zmieniającą się często choreografię zajęcia są ciekawe, różnorodne, z pewnością nie znudzą się szybko. Mogą je urozmaicić również wykorzystując podczas zajęć typowo kobiece atrybuty i elementy garderoby, takie jak: rękawiczki, szale, marynarki, kapelusze, wachlarze czy parasolki.