Sport.pl

Suzuki sponsoruje oficjalny mecz międzypaństwowy w boksie mężczyzn

Mecz reprezentacji narodowych Polski i Bułgarii, który odbędzie się 26 lipca 2019 r., zostanie zrealizowany w formule Suzuki Boxing Night. Podczas konferencji przedmeczowej Suzuki Motor Poland i Polski Związek Bokserski ujawniły szczegóły współpracy.

Podczas konferencji prasowej przed meczem reprezentacji narodowych Polski i Bułgarii zostały ujawnione szczegóły współpracy pomiędzy Polskim Związkiem Bokserskim a Suzuki Motor Poland. Japońska marka wspiera i promuje boks olimpijski, popularyzując tę dyscyplinę sportową i sponsorując zawodników, a także ważne wydarzenia.

Sponsor PZB zdecydował się powołać Suzuki Top Team – grupę wyróżniających się, indywidualnych sportowców, którzy zostaną objęci wsparciem w przygotowaniach do Igrzysk Olimpijskich w Tokio. W skład Suzuki Top Team wchodzą: Sandra Drabik, Aneta Rygielska, Karolina Koszewska, Elżbieta Wójcik, Mateusz Polski, Bartosz Gołębiewski, Mateusz Goiński, Adam Kulik oraz Daniel Adamiec.

Suzuki zwiększa również zakres wsparcia finansowego dla Polskiego Związku Bokserskiego. Organizacja otrzyma wyższe świadczenia, a także flotę samochodów rozszerzoną do 14 pojazdów. Zwiększony budżet pozwoli na organizację profesjonalnych meczów międzypaństwowych, które będą realizowane w formule Suzuki Boxing Night. Pierwszy taki mecz odbędzie się pomiędzy reprezentacjami Polski i Bułgarii we wnętrzach prestiżowego hotelu Hilton. Wydarzenie będzie na żywo transmitowane przez stację TVP Sport.

- Wsparcie Suzuki dla Polskiego Związku Bokserskiego i zaangażowanie w realizację Suzuki Boxing Night ma na celu uświadomienie, że boks olimpijski jest atrakcyjny. Liczymy na dalszą popularyzację tej dyscypliny, w której Polska odnosiła wiele sukcesów w przeszłości. Suzuki Boxing Night wpisuje się w przygotowania bokserów do Igrzysk Olimpijskich w Tokio. Liczymy, że kwalifikacje, które odbędą się na początku 2020 roku, otworzą naszym zawodnikom drogę do Tokio i nowych medali – powiedział Piotr Dulnik, Prezes Suzuki Motor Poland.

Oficjalny mecz międzypaństwowy męskich reprezentacji (Elite) Polski i Bułgarii pod nazwą Suzuki Boxing Night zostanie rozegrany w dniu 26 lipca 2019 r. w hotelu Hilton. W warszawskim meczu rękawice skrzyżują zawodnicy w 9 kategoriach wagowych:

52 kg: Jakub Słomiński – Tinko Banabakov

56 kg: Jarosław Iwanow – Daniel Asenov

60 kg: Radomir Obruśniak – Kiril Rusinov

64 kg: Mateusz Polski – Vensan Kirkorov

69 kg: Filip Wąchała – Petar Draganov

75 kg: Bartosz Gołębiewski – Hyusein Hyusein

81 kg: Mateusz Goiński – Kristiyan Nikolov

91 kg: Michał Soczyński – Ivan Mechkov

Z powodu kontuzji bułgarskiego zawodnika wagi +91 kg Petara Belberova, dziewiątą walkę stoczą polscy giganci wagi superciężkiej – Adam Kulik i Aleksander Stawirej. Suzuki Boxing Night i bezpośrednia transmisja z tego spotkania w TVP SPORT rozpocznie się o godz. 16.20.

Informacje dodatkowe 

Historia pięściarskich spotkań seniorskich reprezentacji narodowych Polski i Bułgarii sięga pierwszej połowy lat 50. ubiegłego wieku. Do inauguracyjnego spotkania obu drużyn doszło podczas turnieju przedolimpijskiego w Moskwie 14 marca 1952 r., w którym Polacy pokonali swoich bałkańskich rywali 16:4. Dwa sezony później, podczas turnieju słowiańskiego w Bułgarii, Polacy zwyciężyli zespół gospodarzy aż 18:2 w meczu, który odbył się na ringu w Sofii dnia 16 września 1954 roku. Rok 1965 przyniósł zwycięstwo Bułgarom, którzy zwyciężyli u siebie 12:6, 20 czerwca w Sofii. Już rok później – 13 listopada 1966 r. w Warszawie biało-czerwoni wygrali 10:6. Tym samym dotychczasowy bilans spotkań obu drużyn jest korzystny dla Polaków – 3:1. Teraz trzymamy kciuki, za kolejne zwycięstwo.

Grupa Suzuki Motor Corporation powstała w 1920 r. i jest jednym z wiodących na świecie producentów m. in. samochodów, motocykli oraz silników zaburtowych. Celem Suzuki jest tworzenie produktów o najwyższej jakości, które spełniają oczekiwania klientów na całym świecie. Suzuki koncentruje swoje działania na rozwoju oferty samochodów, począwszy od segmentu mini po segment C, a także modeli typu SUV, aby w okresie 5 lat (od 2015 do 2020 roku) dzielących ją od setnej rocznicy swojej działalności, wprowadzić aż 20 nowych modeli samochodów.

Suzuki Motor Poland powstało w 1992 roku jako spółka córka japońskiego koncernu. Spółka plasuje się wśród leaderów sprzedaży Suzuki w Europie i jest jedną z najprężniej rozwijających się spółek marki na świecie. W okresie pięciu lat między rokiem 2014 a 2018 sprzedaż samochodów marki Suzuki w Polsce wzrosła o 61%, a wynik za rok 2018, wynoszący 10 022 sztuk, pozwolił osiągnąć wzrost na poziomie 69% względem roku 2014*.

Więcej o: